ایسکانیوز: بحران سیاسی در یمن و اعتراض چهار هفته‌ای در این کشور سرانجام به زد و خوردی خونین میان شبه‌نظامیان شیعه حوثی و نیروهای دولت «عبدرب منصور الهادی» کشیده شد.

به گزارش «یمن تایمز» درگیری‌های شدید میان نیروهای «انصاراله» وابسته به شیعیان حوثی و شبه‌نظامیان «جریان اصلاح» نزدیک به دولت و نیروهای امنیتی و نظامی از روز گذشته در صنعا آغاز شد که تاکنون به مرگ 50 نفر از دو طرف و فرار شمار زیادی از ساکنان شهر صنعا از خانه‌هایشان منجر شده است.

از چهار هفته پیش، هواداران «عبدالمالک الحوثی» رهبر معنوی شیعیان حوثی یمن اعتراض‌های گسترده‌ای در اعتراض به افزایش قیمت سوخت ترتیب داده بودند. آن‌ها در جریان این اعتراض‌ها خواستار استعفای دولت و کاهش فوری قیمت سوخت شده بودند. از آغاز این اعتراض‌ها چندین دور مذاکره میان دو طرف برگزار شده بود اما هیچ یک موفقت‌آمیز نبودند.

در اثر درگیری میان دو طرف، شبه‌نظامیان حوثی موفق شدند نیروهای دولتی را از بخش‌هایی از صنعا عقب برانند و کنترل این بخش‌ها را به دست گیرند. گفته می‌شود کنترل بخش‌های شمال و غرب صنعا در اختیار نیروهای حوثی قرار دارد.

صفحه‌های مجازی فعالان سیاسی در یمن همچنین خبر داده‌اند که شبه‌نظامیان حوثی به نزدیکی ساختمان رادیو و تلویزیون این کشور رسیده‌اند و نبردهای سنگینی در اطراف این ساختمان در جریان است. همچنین این نیروها توانسته‌اند مسجد «ایمان» که مرکز فعالیت‌های سنی‌های تندرو در یمن است به محاصره درآورند.

 
کد خبر: 83601

وب گردی

وب گردی