دستگاه دیپلماسی دفاع از مسلمانان میانمار را وظیفه شرعی و قانونی خود بداند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران درباره کشتار مسلمانان در میانمار گفت: از دستگاه دیپلماسی کشور انتظار می رود با استفاده از ظرفیت دیپلماتیک و با تمام قدرت وارد میدان شده و دفاع از مسلمانان بی‌گناه و مظلوم میانمار را وظیفه شرعی و قانونی خود بداند.

مجتبی عبادی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران در مصاحبه با «ایسکانیوز» گفت: مسلمانان مظلوم و بی دفاعی که تنها جرمشان اعتقاد به اسلام ناب محمدی است؛ با وحشی گری های بودائیان افراطی و دولت جنایتکار میانمار به فجیع ترین شکل ممکن مرگ را تجربه می کنند.

وی افزود: امروزه در میانمار حقوق بشر لگدمال شده و با حمایت گسترده نیروهای دولتی و ارتش از بودائیان افراطی، شاهد قتل عام و آواره شدن چندین هزار نفر از مسلمانان این کشور هستیم. ظلمی آشکار علیه مسلمانان میانمار که دنیا چشم بر روی این فاجعه انسانی بسته است و این جنایات وجدان هر انسان آزاده ای را به درد می آورد.

عبادی با انتقاد از سکوت غرب و نهادهای بین المللی گفت: کشتار وحشیانه و بی رحمانه مسلمانان در میانمار، جنایتی آشکار علیه بشریت است که با سکوت خیانت بار و معنادار مجامع مدعی حقوق بشر و غفلت بسیاری از سران کشورهای اسلامی در بایکوت خبری قرار گرفته است.

وی افزود: سکوت غرب و نهادهای بین المللی، ماهیت اصلی این مجامع بین المللی را بیش از پیش بر همگان آشکار کرده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران اظهار داشت: بر این اساس و بر طبق دستور اسلام که هر کس صدای مظلومی را بشنود و به آن پاسخ ندهد، مسلمان نیست و نیز با توجه به اینکه یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی حمایت از مستضعفین و مسلمانان جهان در هر گوشه ای از دنیاست، از دستگاه دیپلماسی کشور انتظار می رود با استفاده از ظرفیت دیپلماتیک و با تمام قدرت وارد میدان شده و دفاع از مسلمانان بی‌گناه و مظلوم میانمار را وظیفه شرعی و قانونی خود بداند.

عبادی در پایان خاطر نشان کرد: همچنین قوه قضائیه نیز به این مسئله واکنش نشان داده و موضوع آن را از مجامع حقوقی بین المللی پیگیری کرده و با استفاده از تمامی ابزارهای موجود در راستای توقف این نسل کشی وحشیانه اقدام کند.

کد خبر: 836065

وب گردی

وب گردی