آموزش مداحی در رادیو تهران

شبکه رادیویی تهران به منظور آشنایی هر چه بیشتر نوجوانان با آموزش اصولی و راهکارهای اجرایی مداحی و مرثیه‌سرایی اهل بیت (ع) ویژه برنامه هم نوایان تهرانی را تقدیم مخاطبان می کند.

به گزارش ایسکانیوز، میثم کطائیان تهیه کننده این برنامه در این باره توضیح داد: اگرچه برنامه هم نوایان تهرانی در قالب مسابقه طراحی شده، در واقع یک دوره آموزشی مداحی ویژه علاقه مندان است. داوران با اشاره به شیوه خوانش مداحان جوان در این برنامه، به مسائل و جزئیات ریز و صحیح مداحی می پردازند.

وی با اشاره به روال اجرای این برنامه خاطر نشان کرد: در این مسابقه 9 گروه 3 نفره شرکت خواهند کرد، از مجموع کسانی که ثبت نام کرده اند ما 27 نفر از نوجوانان و جوانان را برای شرکت در مسابقه و رقابت انتخاب کرده ایم. روال این برنامه این گونه است که پس از اجرای هر گروه، داوران به نقد و بررسی و نحوه اجرای مداحی و روزه خوانی مداحان خواهند پرداخت.

اشتباهاتی که هر یک از شرکت کنندگان در خوانش دارند، عنوان می شود و در پایان این رقابت برگزیدگان نهایی از میان این سه گروه انتخاب خواهند شد. در پایان این رقابت هم به برگزیدگان برتر جوایز نفیسی اهدا می شود؛ نفر اول هزینه رفت و برگشت به کربلای معلی و نفرات دوم تا سوم هزینه سفر زیارتی به مشهد مقدس و... اهدا خواهد شد.

همچنین داوران حاج رحمان نوازنی، حاج محمود تاری و حاج حسین هوشیار در این برنامه حضور خواهند یافت. داوران این مسابقه به صوت، لحن و منبع روزه خوانی مداحان و... توجه می کنند.

تهیه کننده برنامه گفت: علاقه مندانی که موفق به شرکت در این مسابقه نشده اند، می توانند این برنامه را گوش کنند تا ضمن آمادگی در اجرای مداحی، در مسابقات بعدی که پیش بینی شده است درخانه مداحان برگزار شود، شرکت کنند. این مسابقه اولین رقابت مداحان جوان در خانه مداحان است.

مسابقه مداحی هم نوایان تهرانی در 14 قسمت 60 دقیقه ای، از 31 شهریور ساعت 18 و 30 دقیقه روی آنتن رادیو تهران می رود.

503

کد خبر: 836125

وب گردی

وب گردی