حرف‌های دولت مردان آمریکایی بی‌پایه است

سخنگوی دولت: ما برای افزایش رشد اقتصادی نیازمند تحرک سرمایه‌گذاری در عرصه‌های تولیدی بودیم. سال گذشته بر همین اساس 17 هزار و 900 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار واحدهای کوچک و متوسط قرار دادیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایسکانیوز، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت صبح امروز در نشست هفتگی خود با خبرنگاران به ارائه آماری از سوی مرکز آمار پرداخت و گفت: ما برای افزایش رشد اقتصادی نیازمند تحرک سرمایه‌گذاری در عرصه‌های تولیدی بودیم. سال گذشته بر همین اساس 17 هزار و 900 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار واحدهای کوچک و متوسط قرار دادیم.

وی افزود: براساس آمار مرکز آمار، بهار سال 96 رشد اقتصادی با نفت 6/5 درصد و بدون نفت 7 درصد بوده است.

سخنگوی دولت اضافه کرد: رشد اقتصادی سرمایه‌گذاری در این مدت نیز 7/1 درصد است. رشد ساختمان نیز بر این اساس مثبت 7/1 درصد است.

نوبخت خاطرنشان کرد: رشد اقتصادی در گروه کشاورزی 3/1 است که در زیر گروه آن شکار و جنگل‌داری 3/2 و ماهیگیری 8 درصد بوده است. در گروه صنعت نیز رشد اقتصادی 4/9 داشته‌ایم که گروه صنعت 5/1 و گروه معدن 4/6 درصد بوده است. در گروه خدمات نیز رشد 8/8 را تجربه کردیم. نهایتا هزینه مصرف نهایی خصوصی در فصل بهار 6/9 رشد داشته و مصرف نهایی دولت نیز 6/5 درصد است. رشد استخراج نفت نیز 4/8 بوده است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: تا تاریخ 26 شهریور 8 میلیون و 854 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده که ارزش کل گندم خریداری شده 11 هزار و 571 میلیارد تومان بوده است. تاکنون 7 هزار و 790 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده که 3 هزار و 781 میلیارد تومان باقی مانده که آن هم پرداخت خواهد شد.

وی افزود: همچنین تا 19 شهریور 54 هزار و 683 دستگاه تاکسی نو جایگزین شده است.

نوبخت در ادامه نشست خود با خبرنگاران درباره تغییر برخی استانداران، گفت: در سطح مدیران عالی استان‌ها تغییراتی در حال انجام است. برخی از استانداران در استان‌های دیگر مشغول کار خواهند شد. این تغییرات در حال انجام است. وقت زیادی نداریم و نباید وضعیت استان‌ها را معلق نگه داریم. وزیر کشور با تامل و با سرعت لازم این موضوع را دنبال می‌کند.

سخنگوی دولت درباره اظهارات اخیر آمانو، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران پایبند به پیمان مرتبط با برجام است. حرف‌های دولت مردان آمریکایی بی‌پایه بوده و حتی آژانس هم آن را تایید نکرد.

این خبر در حال تکمیل است...

302

کد خبر: 836148

وب گردی

وب گردی