اجرای ۸۰۰ طرح ورزشی دانش آموزی کلید خورده است

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌و‌پرورش، گفت: اگر ورزش دانش‌آموزی متوقف و داور معلم و داور مربی نباشد موتور ورزش قهرمانی ضعیف می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، مهرزاد حمیدی در ستاد عالی فعالیت‌های ورزش دانش‌آموزی در سال تحصیلی 97 ــ 96، اظهار کرد: اگر ورزش دانش‌آموزی متوقف و داور معلم و داور مربی نباشد موتور ورزش قهرمانی ضعیف می‌شود و هم اکنون 68 رویداد برگزار شد و در رشته‌های مختلف ورزشی غربالگری کردیم. هم‌اکنون مدارس تیم‌داری می‌کنند و جوشش طرح استعدادیابی از درون مدرسه است، به همین دلیل المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای برای ما اساسی است.

وی افزود: این حرف‌ها به معنای نداشتن مشکل نیست، هم‌اکنون هشت هزار کانون مدرسه‌ای داریم و از هفته تربیت بدنی مجدد المپیاد درون مدرسه‌ای برگزار می‌شود و رشته‌هایی مانند شنا و کشتی که در مدارس قادر به اجرا نیستیم آنها را در کانون‌های درون مدرسه‌ای اجرا می‌کنیم همچنین در ورزش دانش‌آموزی همه خطوط را از اسناد بالادستی می‌گیریم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، گفت: 13 میلیون دانش‌آموز در سراسر کشور وجود دارد که 33 هزار مربی بحث تربیت‌بدنی آنها را دنبال می‌کنند.

حمیدی افزود: امسال 800 طرح ورزشی اجرا شد و همه سالن‌های ورزشی در داخل مدارس ساخته می‌شوند.

وی عنوان کرد: پس از سال‌ها توانستیم لباس ورزشی ویژه معلمان تربیت‌بدنی را به آنها بازگردانیم و همچنین مدارس را به تجهیزات ورزشی مجهز کنیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: طی پژوهشی که در دانشگاه علوم پزشکی در سال تحصیلی 94-95 اجرا شد، 21.1 درصد نرخ چاقی و اضافه وزن بود اما طبق این پژوهش، آموزش و پرورش توانست 3 درصد از نرخ اضافه وزن را کاهش دهند.

حمیدی با بیان نقاط ضعف نظام جامع تربیت‌بدنی، گفت: فقدان طرح یک‌پارچه اجرایی و ساختار استعداد یابی، فعال‌نبودن آموزش و پرورش در امر استعدادیابی، ضعف امکانات و تجهیزات استعدادیابی، عدم توجه به ورزش مدارس به عنوان پایه ورزش قهرمانی از نقاط ضعف نظام جامع تربیت‌بدنی در سال 82 بود که کماکان نیز ادامه دارد.

وی یادآور شد: مسابقات فوتبال مدارس آسیایی با شرکت هفت تیم در شیراز در حال برگزاری است.

706

کد خبر: 836162

وب گردی

وب گردی