میزبانی سالن باربیکن لندن از هنرمندان ایرانی

گروه موسیقی «اوج» با نوازندگی مهدی رستمی(سه تار)، ادیب رستمی(تنبک) و مایا یوسف(قانون) 29 سپتامبر در سالن باربیکن لندن اجرا می کند.

به گزارش ایسکانیوز ، مهدی رستمی، نوازنده سه تار،افزود: 29 سپتامبر به دعوت مرکز هنری باربیکن لندن که یکی از معتبرترین مراکز هنری در دنیاست در قالب جشنواره موسیقی اجرا خواهیم کرد و در قسمت اول کنسرت، گروه موسیقی تریو «اوج» با نوازندگی مایا یوسف نوازنده ساز قانون از کشور سوریه، ادیب رستمی(نوازنده تنبک) و اینجانب به روی صحنه می رود. همچنین این تریو ٢٣ سپتامبر در شهر بیرمنگام نیز به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

این نوازنده سه تار افزود: قسمت دوم این کنسرت به اجرای استاد کیهان کلهر و رامبرانت تریو که اخیرا اجراهای بسیار موفقی نیز در ایران داشته اند اختصاص دارد که حضور تریو اوج در این کنسرت و در کنار این استاد برجسته موسیقی ایرانی باعث افتخار و مایه دلگرمی ما است.

رستمی درباره قطعاتی که قرار است در این کنسرت اجرا شود گفت: ما نمیخواهیم در این کنسرت قطعه مشخصی از ساخته های خودمان در موسیقی ایران و یا سوریه اجرا کنیم بلکه حدف دست یافتن به فضایی مشترک و بیان شخصی در آن فضاست ، بداهه نوازی فصل مشترک بین ما خواهد بود .

این نوازنده سه تار درباره تشکیل گروه موسیقی «اوج» گفت: از سالها پیش چه در ایران و چه در لندن و دیگر شهر های انگلستان به همراه ادیب رستمی پروژه هایی را آغاز و اجرا کردیم. «انعکاس سکوت » با حضور هنرمند عزیز خانم تارا جاف با ساز چنگ و همینطور ادیب رستمی با کمانچه با رپرتواری از ترانه های موسیقی مناطق کرد نشین ایران و عراق یکی از این پروژه هاست که از سال 2013 شروع شده و همچنان اجراهایی را با این گروه داریم، همینطور کنسرت هایی با اسم « jazzeast» با گیلاد آتزمون نوازنده برجسته ساکسیفون و کلارینت در قالب موسیقی جز داشتیم و امسال نیز با مایا یوسف نوزانده برجسته ی قانون از کشور سوریه که در انگلستان ساکن هستند همکاری خوبی را آغاز کرده ایم.

مهدی رستمی درباره دلیل اجرای کنسرت های بی کلام گفت: علاقه شخصی ام و نیاز درونیم در بیان موسیقی بیشتر معطوف به موسیقی بیکلام است در چند سال گذشته تلاش هایی در قالب ساز و آواز نیز داشته ام اما همیشه سعی کرده ام نگاهی ویژه به کنسرت های بی کلام داشته باشم .در تمامی کنسرت ها بخشی را به دو نوازی سه تار و تنبک با همراهی ادیب عزیز اجرا میکنیم.

رستمی در پایان در خصوص برنامه های آینده اش نیز گفت؛شرایط کنسرت در ایران تغییر کرده ارگان های دولتی و خصوصی که وظیفه حمایت از موسیقی را دارند توجه ویژه خود را معطوف به بخش خاصی از موسیقی کرده اند که اجرای ما هیچ ارتباطی با آن بخش ندارد برای همین انتظار ی از این دوستان برای حمایت نیست. در تلاشیم که شرایطی در ایران برای اجرا این برنامه و یا دیگر پروژه هایمان ایجاد کنیم که بتوانیم با دردسر کمتری به هدفمان برسیم.

503

کد خبر: 836199

وب گردی

وب گردی