شادابی و نشاط  از مدارس فاصله گرفته است

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ کشوری به توسعه یافتگی پایدار نخواهد رسید، مگر اینکه به آموزش و پرورش توجه کنداما امروز مدارس از شادابی و نشاط فاصله گرفته و این فاصله زیادتر می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در چهارمین جلسه ستاد عالی فعالیت‌های ورزش دانش‌آموزی که در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: هیچ کشوری به توسعه یافتگی پایدار نخواهد رسید، مگر اینکه به آموزش و پرورش توجه کند.

وی افزود: اگر آموزش و پرورش عمومی به توسعه یافتگی نرسد، با چالش مواجه می‌شویم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اگر امروز به مدارس برویم، می‌توانیم ١٥ سال آینده را پیش‌بینی کنیم، گفت: این موضوع کاملاً واضح است که باید به مدرسه توجه شود؛ متاسفانه بعد از انقلاب نهادهای موازی کنار مدرسه ایجاد شده است.

بطحایی متذکر شد: در ٤ سال گذشته با ورود مهرزاد حمیدی به معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، مدرسه نقش تحولی را به عهده گرفت.

وی ادامه داد: وقتی مدرسه را ناخواسته به عنوان فرعی در فعالیت‌هادر نظر گرفتیم اهداف تعلیم و تربیت از آنچه می‌خواست، فاصله گرفت.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید محور و کانون اصلی مدرسه باشد، گفت: تمام امکانات باید از مدرسه پشتیبانی کند؛ضمن اینکه یکی از برنامه‌هایی که به مجلس ارائه دادم، تحول در برنامه‌های آموزشی و ورزشی است.

بطحایی ابراز داشت: متأسفانه مدارس امروز از شادابی و نشاط فاصله گرفته و این فاصله زیادتر می‌شود. آن شادی و نشاطی که باید در مدرسه وجود داشته باشد، کم رنگ شده است.

وی بیان داشت: یکی از مکانیزم‌هایی که می‌تواند کمک کند، بحث تربیت بدنی و ورزش است،اما امکانات محدودی در این بخش داریم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه برای توسعه ورزش همگانی امکانات زیادی نیاز نداریم، گفت: مدیران مدارس باید به این باور برسند که این فقط توسعه ورزش و سلامت نیست، بلکه توسعه تمام موضوعات اجتماعی است.

بطحایی تصریح کرد: اگر یک برنامه شاخص پذیر نداشته باشیم و هدف گذاری نشود، لازم است معاونت تربیت بدنی و سلامت برنامه‌ها را بازنویسی کنند و تا شروع سال تحصیلی این برنامه آماده شود.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: محدودیت‌ها و امکانات فدراسیون‌های ورزشی را می‌دانیم و باید هدف گذاری را در ابتدای سال تحصیلی داشته باشیم تا متوجه شویم تا پایان سال تحصیلی چه میزان از این برنامه‌ها محقق شده است.

706

کد خبر: 836240

وب گردی

وب گردی