تهران - ایسکانیوز: سوژه ی اصلی این روزهای فوتبال ایران ، نتایج فاجعه بار تیم امید در بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی است. پر افتخار ترین تیم فوتبال بازی های آسیایی در آسان ترین گروه ممکن مقابل تیم های قرقیزستان و ویتنام تنها یک امتیاز کسب کرده است و در آستانه ی حذف از رقابت ها قرار دارد. مسایل غیر اخلاقی داخل و بیرون زمین نیز از دیگر حاشیه های پیرامون این تیم است. به همین دلیل با امیر حاج رضایی کارشناس فوتبال گفتگویی را ترتیب دادیم تا شرایط فعلی تیم امید را تحلیل کنند:

آقای حاج رضایی چرا شرایط تیم ملی امید آنطور که باید پیش نرفت؟

بازی نخست تیم ملی را ندیدم. در حال رانندگی بودم که برای من پیغامی آمد که نتیجه را نوشته بود. در ابتدا فکر کردم عددها را جا به جا نوشته اند ولی وقتی از تلویزیون دیدم، شوکه شدم. چنین نتایجی مبین این نکته است که کارهای ما اصولی نیست و همیشه اینطور بوده است. وقتی به بازی های آسیایی یا مقدماتی المپیک نزدیک می شویم، به طور ضربتی مربی ای را منصوب می کنند تا تیم را تمرین دهد و سرانجام چنین انتخاب هایی، حذف از گردونه ی رقابت هاست . دوره ی قبلی وینگو بگوویچ و این دوره نلو وینگادا چنین بلایی را سر تیم ملی امید آوردند که البته مسوولان رده بالای فدراسیون نیز به شدت مقصر هستند چون مدیریت صحیح صورت نمیگیرد .

آیا فدراسیون فوتبال طی این مدت جلساتی را با افرادی چون شما به عنوان کارشناس برگزار کرده است که نقطه نظرات شما را جویا شود؟ و به نوعی مشورتی داشته باشد؟

خیر؛ من که دیگر حرفی برای گفتن ندارم. چند سال حرف بزنیم و بی نتیجه باقی بماند؟ تنها به دلیل احترام به خبرنگاران است که صحبت می کنم وگرنه همه چیز بی فایده است.

مسولان فدراسیون بزرگترین چیزی که ندارند، صداقت است و همیشه با پاسخ های سست و تحریف مسائل، به مردم دهن کجی می کنند. کار فدراسیون هم بعد از هر ناکامی این است که یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار می کنند و مسایلی را که همه می دادند توضیح می دهند و تمام می شود !

برای اولین بار است که شاهد اتفاقاتی هستیم که بازیکنان تیم ملی امید تا این حد عصبی هستند. حاشیه های پیرامون تیم را چطور ارزیابی می کنید؟

به نکته ی خوبی اشاره کردید. اصلا نتایج تیم ملی امید را ول کنید. آن حرکات غیر اخلاقی را ببینید مسولان فدراسیون چطور در حال سرپوش گذاشتن هستند. وقتی یک مسوول و مدیر در راس کار وجود نداشته باشد، طبیعی است که چنین اتفاقات زشت و عجیبی در داخل و بیرون زمین رخ دهد. من وقتی از تلویزیون حرکت زشت خانزاده را دیدم واقعا شوکه شدم. تا زمانی که مسایل ضد فرهنگی در فوتبال ما کاهش پیدا نکند، حضور افراد فرهیخته در این ورزش غیر ممکن است. در لیگ برتر به صورت خیلی آماتور و کارتون گونه می آیند جایزه ی اخلاق به بازیکن فلان تیم می دهند . خب وقتی کارهای ریشه ای و اصولی صورت نگیرد، نتیجه اش می شود حرکت زننده ی بازیکنی که سابقه ی حضور در جام جهانی را دارد ولی با حرکت زشت اش باعث می شود به عنوان نکته ای منفی، ایران رسانه ای شود.

آقای نبی گفته است با توجه به اینکه با وینگادا قرارداد دارند این مربی را اخراج نخواهند کرد. به نظر شما چنین صحبتی عجیب نیست؟

من از بند های قرارداد وینگادا با فدراسیون اطلاع دقیقی ندارم ولی اصول امضا کردن قرارداد حرفه ای می گوید که بندی در قرارداد مربی وجود دارد تا در صورت عدم رضایت فدراسیون، فسخ خواهد شد. نمی دانم این چه استدلالی است!

یکی از دستیاران وینگادا تا چندی پیش بازیکن بوده ولی به طرز غیر منتظره ای به عنوان مربی ایران انتخاب شده است. فکر نمی کنید اگر وینگادا دستیاران خوبی در کنارش داشت چنین نتایجی رقم نمی خورد؟

خانه از پای بست ویران است. زیاد دنبال سرچ چنین مطالبی نباشید چون بیشتر عصبی می شوید. به نظر من مسوولان فدراسیون 120 سال عمر خواهند کرد از بس که بیخیال هستند.
کد خبر: 83625

وب گردی

وب گردی