پس ا ز روسیه ، هندوها در شکم نهنگ آبی

پس از فجایع رخ داده در اثر جهانی شدن بازی نهنگ آبی در کشورهای مختلف و در نتیجه آن ،ایجادجوی مبنی بر جلوگیری از انتشار بیشتر این بازی ساده اما مخرب ،حالا دیوان عالی هند نیزممنوعیت آن را در این کشور را بررسی خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از یورونیوز، بازی نهنگ آبی که اخیرا جان قربانی های قابل توجهی را در سرتاسر جهان به خصوص روسیه منشا به وجود آمدن این بازی گرفته ،به یکی از اصلی ترین معضلات اجتماعی کشورها در سرتاسر جهان مبدل شده است. بازی نهنگ آبی یک بازی خطرناک است که با تکنیک های خاص روانشناسی و توسط یک دانشجوی روس اخراجی این رشته طراحی شده است. نسخه اولیه نهنگ آبی در سال 2013 منتشر شد و طی این سال ها توسط سازنده این بازی روز به روز پیشرفت کرد تا به یک سلاح مجازی مخرب برای جوانان تبدیل شود ؛سلاحی که حالا در سرتاسر جهان پخش شده و روز به روز قربانی های بیشتری می گیرد.

این بازی شامل 50 مرحله برای 50 روز است که اثرات روانی شدیدی بر روی کاربران آن می گذارد؛بازی توسط یک ادمین اداره می شود که تمامی دستورات را به فرد مورد نظر می دهد و او نیز باید تمامی دستورات بازی را مو به مو اجرا کند. حتی در مرحله ای از بازی ادمین از طریق تماس تلفنی روز مرگ کاربر را به او اعلام می کند و او نیز باید این موضوع را قبول کند!

سازنده این بازی مدعیست که نهنگ آبی برای افرادی طراحی شده است که روحیات ضعیفی دارند یا به عبارتی افراد بی ارزشی که قصد خودکشی دارند، تا به این وسیله افراد ضعیف النفس را از افرادی که روحیه عادی دارند جدا کند؛ادعایی که کذب محض است. 49 مرحله ابتدایی نهنگ آبی شامل اعمالی می شود که انسان را از نظر روحی و روانی به سمت خودکشی سوق می دهد و مرحله 50 نیز مرگ است! این موضوع به این معناست که اگر حتی از نظر روانی فردی سالم باشید،تحت تاثیر مراحل مختلف این بازی دچار مشکلات روانی جدی می شوید که در نهایت شما را مجبور به خودکشی می کند.

انجام این بازی در روسیه به طور کامل ممنوع شده است و پس از آن سایر کشور ها نیز به مبارزه با انتشار بیشتر این بازی برخواستند. هند یکی از قربانیان اصلی این بازی به شمار می رود که در کنار روسیه بیشترین آمار مرگ و میر بر سر نهنگ آبی را به خود اختصاص داده است. انتظار می رود پس از توافق دیوان عالی هند با ممنوعیت بازی در این کشور آمار مرگ و میر ناشی از انجام آن کاهش چشمگیری داشته باشد و کم کم به صفر برسد.

کد خبر: 836267

وب گردی

وب گردی