متوسط قیمت خرده فروشی 10 گروه کالایی ارزان شد

در هفته منتهی به 17 شهریورماه سال جاری، 10 گروه کالایی با کاهش قیمت روبرو شد و در این میان یک گروه کالایی با افزایش قیمت همراه شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ آنچه که بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده‌ فروشی کالاهای خوراکی در هفته منتهی به ۱۷ شهریورماه منتشر کرده نشان می‌دهد که در گروه لبنیات قیمت تمام اقلام نسبت به هفته ماقبل ثابت بوده است و لبنیات نسبت به هفته مشابه ماه قبل تا ۰.۳ درصد افزایش قیمت داشته است.

در این میان تخم مرغ با کاهش ۱.۸ درصدی قیمت همراه بوده و شانه‌ای ۱۱ تا ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسیده است.

در گروه برنج و حبوبات تمامی اقلام ثابت ماند. بر این اساس هر کیلو برنج وارداتی غیرتایلندی تا ۵۴۵۳ تومان، برنج داخله درجه یک ۱۲ هزار و ۶۷۳ تومان و برنج داخله درجه دو تا ۹۷۰۰ تومان به طور متوسط عرضه شده است.

در این میان میوه‌های تازه تغییر قیمتی نداشت، ولی در قیاس با هفته مشابه ماه قبل تا ۵.۹ درصد ارزان شده است.

سبزی‌ها نیز کاهش ۱.۲ درصدی قیمت در هفته منتهی به ۱۷ شهریورماه داشته و نسبت به هفته مشابه مرداد ماه تا ۱۲.۴ درصد ارزان شده است.

در گروه گوشت‌ها، گوشت قرمز رشد ۰.۶ درصدی دارد که این تنها افزایش قیمت در بین ۱۱ گروه خوراکی است.

بنابراین گزارش، گوشت گوسفند با استخوان تا ۴۴ هزار و ۹۹۰ تومان و همچنین گاو و گوساله بدون استخوان تا ۴۰ هزار و ۵۸۰ تومان به طور متوسط در سطح شهر عرضه شده است.

لازم به ذکر است که گوشت مرغ با کاهش ۰.۶ درصدی کیلویی ۸۱۰۰ تومان در سطح شهر عرضه شد.

چای و روغن نباتی تغییر قیمت چندانی نداشته ، اما قند و شکر تا ۰.۲ درصد کاهش قیمت داشت و این درحالی است که هر کیلو قند با قیمت ۳۹۴۰ و شکر با قیمت ۳۴۲۳ تومان فروخته شده است.

منبع: میزان

403

کد خبر: 836301

وب گردی

وب گردی