اگر می خواهید به دانش آموزان بی بضاعت کمک کنید با این شماره تماس بگیرید

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت:تفاهم‌نامه‌هایی با آموزش و پرورش و صنف لوازم التحریر تهران منعقد شده است که در این زمینه کمک‌های لازم را انجام دهند. همچنین روش‌های غیر حضوری نیز برای شرکت در جشن عاطفه‌ها برای شهروندان در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، بنابر اظهارات مدیرکل کمیته امداد استان تهران 40 هزار دانش‌آموز بی بضاعت و کم بضاعت و همچنین 10 هزار دانشجوی کم‌بضاعت در استان تهران وجود دارد که از کمک‌های موردی و کامل این نهاد استفاده می‌کنند.

محسن ولیئی در نشست جشنواره جعبه کفش با اشاره به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید هستیم، اظهار کرد: حدود 24 سال است که جشن عاطفه‌ها برگزار می‌شود. همچنین دو سالی است که با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران طرحی تحت عنوان «جعبه کفش» با هدف توجه بیشتر به دانش آموزان بی بضاعت کشور برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در استان تهران یک میلیون و 100 هزار دانش آموز وجود دارد که از این تعداد 15 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند؛ این در حالیست که حدود 25 هزار بی بضاعت که تحت پوشش این نهاد نیستند برای دریافت کمک مراجعاتی به کمیته امداد دارند. در حقیقت با 40 هزار دانش آموز بی بضاعت و 10 هزار دانشجوی کم بضاعت در تهران روبرو هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران اضافه کرد: مردم تهران سال گذشته حدود یک میلیارد و 800 میلیون تومان به جشن عاطفه‌ها کمک کرده‌اند که از این مبلغ 900 میلیون تومان به صورت نقدی و 900 میلیون تومان دیگر نیز به صورت کالا و 74 میلیون تومان هم به صورت ارائه خدمات بوده است. بنابراین پیش بینی می‌کنیم که در جشن عاطفه‌های امسال نزدیک به چهار میلیارد تومان کمک‌هایی از طریق خیرین جمع آوری شود.

ولیئی با بیان اینکه امسال جشن عاطفه‌ها در دو مرحله و 23 و 24 شهریور و 19 مهرماه برگزار می‌شود، گفت: در روز 23 شهریورماه، 500 پایگاه اصلی در تهران و پنج پایگاه با همکاری صدا و سیما در محل‌های امامزاده صالح، حرم عبدالعظیم شهر ری، فرهنگسراهای رسانه و فردوس و متروی امام خمینی (ره) حضور خواهیم داشت؛ ضمن اینکه دفاتر کمیته امداد که تعداد آن 38 مرکز نیکوکاری است، آمادگی لازم را برای برگزاری جشن عاطفه‌ها خواهند داشت.

وی افزود: در روز 24 شهریور ماه نیز جشن عاطفه‌ها در میعادگاه‌های برگزاری نماز جمعه در سراسر استان تهران برگزار خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه مقطع دوم جشن عاطفه‌ها در 19 مهرماه برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: بدین منظور چندین تدبیر در این راستا اندیشیده‌ایم که یکی از آنها توزیع یک میلیون پاکت نیکوکاری تحت عنوان "لبخند عاطفه‌ها" در کلیه مدارس تهران است که دانش آموزان هر کدام با کمک خانواده‌هایشان بر اساس توان مالی، کمک‌های لازم را انجام می‌دهند و این کمک‌ها در روز 19 مهرماه جمع آوری و در اختیار مدیران مراکز آموزشی قرار می‌گیرد تا آنها افراد بی بضاعتی را که تحت پوشش کمیته امداد نیستند ، مورد حمایت مستقیم قرار دهند.

وی ادامه داد: شهروندان می‌توانند با شماره گیری تلفن 7355 و با استفاده از کارت بانکی خود و یا از طریق شماره گیری #3*5*8877* و یا #2222*724* و یا از طریق نرم افزار «سکه» بانک ملت کمک‌های غیرحضوری خود را ارائه دهند.

وی اضافه کرد: همچنین شماره حساب 1482219230 بانک ملت یا شماره کارت 6104337838301057 که توسط کمیته امداد برای این منظور در نظر گرفته شده است از راه‌های دیگر کمک‌های غیرحضوری برای شهروندان است.

ولیئی خاطرنشان کرد: طرح جعبه کفش نمادی برای احسان، نیکوکاری، ترویج فرهنگ انفاق، کار خیر و انجام فرایض دینی و قرآنی است. در حقیقت داخل جعبه کفش، لباس، لوازم التحریر، کفش و ... قرار داده می‌شود و افراد با حضور در فرهنگسراها در روز 23 و 24 شهریور کمک‌های خود را به دست افراد بی بضاعت می‌رساند.

وی در پایان صحبت‌هایش گفت: سال قبل مردم تهران حدود 10 هزار جعبه کفش اهداء کردند. امیدواریم این کمک‌ها امسال بیشتر شود.همچنین شهروندانی که تمایل دارند کمک‌های دیگر خود را با عنوان جعبه کفش در اختیار مردم مناطق محروم تهران قرار دهند می‌توانند7355 را شماره گیری کنند.

705

کد خبر: 836332

وب گردی

وب گردی