دانشگاه شاهد ثمره رهبری امام(ره) و خون شهدا است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دانشگاه شاهد ثمره خون شهدای والامقام و رهبری امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب است و باید با همه دانشگاه ها از نظر ملاک های تحصیل تفاوت داشته باشد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی روز سه شنبه در مراسم آغاز بهره برداری از دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد با تاکید بر اینکه همه باید مراقب رسالتی که شهدا بر دوش ملت گذاشتند باشند افزود: دانشگاه شاهد باید در تحصیل و تهذیب پیشرو و الگو باشد.

وی با بیان اینکه هدف خداوند از خلقت انسان رسیدن به کمال بود افزود: کمال در واقع رسیدن انسان به تزکیه است که در قرآن بر تعلیم مقدم دانسته شده است.

وی رشد علمی کشور را مدیون ظهور انقلاب اسلامی دانست و افزود: امروز شاهدیم که جوانان این مرز و بوم در پرتو انقلاب اسلامی رشد علمی کشور را رقم زده و دشمنان نیز با مشاهده این پیشرفت خیر کننده در بخش های مختلف نگران و سردرگم شده اند.

شهیدی گفت: امروز همه باید با اطاعت از ولی فقیه و رهروی در پی ایشان کشوری را که با خون 230 هزار شهید به دست ما رسیده حفظ کنند و این وظیفه برای جوانان دانشجو سنگین تر از دیگران است.

شهیدی با بیان اینکه دانشجویان باید بدون توجه به مدرک گرایی فقط به کسب علم فکر کنند افزود: هر چقدر علم و دانش در کشور رشد کند به هدف آفرینش یعنی کمال نزدیک تر شده ایم.

رئیس دانشگاه شاهد در ابتدای این مراسم با بیان اینکه فاز اول دانشکده پزشکی با تلاش مسئولان دانشگاه و حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران آماده شده و مورد بهره برداری قرار می گیرد افزود: ساختمان های این دانشکده در فازهای بعدی در سال جاری و سالهای آینده تکمیل و آماده می شود.

کامیار ثقفی گفت: فاز اول دانشکده پزشکی با 6 هزار و 853 متر مربع بنای مفید و مشاعات در بخش های حوزه ریاست، آموزش، آزمایشگاه، پژوهش و فناوری و فضاهای عمومی بهره برداری شد.
وی گفت: این فاز در مدت 15 ماه با هزینه حدود 130 میلیارد ریال ساخته شد.

کد خبر: 836333

وب گردی

وب گردی