حقوقی که به معلم می‌دهند نسبت به ارزش کارش «ناچیز» است

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: معلمی کاری است سترگ که بهره آن صرفا مادی و دنیوی نیست و هر حقوقی که به معلم بدهند نسبت به ارزش کار وی ناچیز است.

به گزارش ایسکانیوز و به‌ نقل از روابط‌عمومی پردیس امام خمینی(ره) گرگان، سید ضیاء هاشمی در مراسم دانش‌آموختگی دانشجومعلمان ورودی 92 پردیس امام خمینی (ره) استان گلستان دانشگاه را نهادی ارزشمند و جایگاهی رفیع دانست و اظهار داشت: دانشجو هم که جوینده دانش است جایگاه رفیع و برجسته‌ای دارد، اما بالاتر از دانشجو استاد و معلم است که جایگاهی ویژه دارد.

هاشمی ادامه داد: امروز کار معلمان بسیار ظریف و حساس است و حتما نسبت به قبل دشوارتراست و از این منظر که دانشجویان ما نسبت به قبل آگاه‌ترند و در معرض چالش‌های بیشتری قرار دارند، بنابراین معلم باید مربی هم باشد و بدون اشراف به ابعاد کار معلمی، انگیزه کافی، علقه و تعلق قلبی نمی‌تواند موفق باشد.

وی تصریح کرد: من به همین یک جمله اکتفا می‌کنم که معلّمانی عاشق باشید، مربیانی فداکار باشید. به تعبیر شهید رجایی اگر به عنوان شغل به معلمی نگاه کنید نمی‌توانید از آن بهره کافی ببرید؛ اما اگر آن را به عنوان هنر، عشق و علاقه تلقی کنید گوارای وجودتان باد.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: معلمی کاری است سترگ که بهره آن صرفا مادی و دنیوی نیست و هر حقوقی که به معلم بدهند نسبت به ارزش کار وی ناچیز است.

وی خطاب به دانشجومعلمان گفت: برای شما که معلمان ماه‌ها و سال‌های آینده این مملکت هستید آرزو می‌کنم بتوانید با دو عنصر عشق و فداکاری کار خود که تعلیم و تربیت است را پیش ببرید.

هاشمی افزود: دانش‌آموزان وقتی در برابر شما قرار می‌گیرند، فرزندان شما هستند که زندگی آنها تحت تاثیر کار و تلاش شما خواهد بود. در این ایام مبارک چشم‌انداز روشنی پیش روی خود ترسیم کرده و با اتکا به تلاشتان مسیر پیش رو را هموار کنید.

902/900

کد خبر: 836369

وب گردی

وب گردی