به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ نمایشگاه خودروهای تجاری فرانکفورت یک رویداد ویژه محسوب می شود زیرا تقریبا تمام تأمین کنندگان، همراه با تولیدکنندگان را پوشش می دهد. از این رو تنها نمایشگاه تجاری جهان است که تمام صنعت خودروهای تجاری همراه با زنجیره ارزش افزوده را شامل می شود و لذا بهترین شرایط برای فعالیت تجاری را فراهم می نماید.
مرسدس S560e، سوپرلوکس هیبریدی
خودرویی که به لطف فناوری پلاگین هیبریدS560e، پاک و دوستدار طبیعت است و میتواند همراه با شارژر فوق سریع مرسدس بنز به قدرت ۷.۲ کیلووات ساعت خریداری شود و پس از شارژ کامل باتریهای ۱۳.۵ کیلووات ساعت، تا مسافت ۵۰ کیلومتر حرکت تمام الکتریکی داشته باشد.
مرسدس S560e، قدرت ۳۶۷ اسب بخار از پیشرانهی بنزینی ۶ سیلندر و ۱۲۰ اسب بخار هم، از موتور الکتریکی دریافت میکند. نسل سوم جعبهدندههای اتوماتیک و ۹ سرعتهی مرسدس موسوم به 9G ترونیک پلاس، سیستم کنترل گشتاور و حتی موتور الکتریکی این خودرو، مخصوص پیشرانههای هیبریدی مرسدس بنز طراحی شدهاند و در نمونههای بنزینی، موجود نخواهند بود.
یکی از مهمترین فناوریهای موجود در S560e، حالت رانندگی اقتصادی (ECO Assist) است که با هماهنگ کردن انرژی مصرفی خودرو با اطلاعات ترافیکی، محدودیتهای محلی و آپشنهای ایمنی خودرو، اطلاعات مهم را ذخیره و با هدف افزایش کارایی اعمال میکند.
کراس اوور برقی فولکس واگن I.D.Crozz
این خودرو با طراحی بهشدت مدرن خود یک کراساوور کامپکت بهحساب میآید که در طراحی آن از خودروی مفهومی قبلی فولکس واگن با همین نام الهام گرفته شده است؛ اما این مدل جدید با رنگ قرمز خاص خود و سقف نقرهای رنگ، جلوهای بسیار زیباتر از قبل دارد.
نکتهی طراحی این خودرو به درهای آن برمیگردد که در جلو معمولی و در عقب از نوع کشویی هستند. همچنین در این خودرو ستون B حذف شده است تا هم فضای داخل کابین افزایش پیدا کند و هم ورود و خروج سرنشینان راحتتر انجام شود. نکتهی جالب درهای خودرو این است که میتوان آنها را با فرمان صوتی نیز باز و بسته کرد.
این خودرو یک محصول چهارچرخ محرک به شمار میرود و حداکثر سرعت آن به ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. فولکس واگن همچنین تخمین زده است که I.D.Crozz II با هر بار شارژر، توانایی حرکت تا شعاع ۵۰۰ کیلومتر داشته باشد.
کراساور برقی و مسابقهای جگوار I-PACE
شرکت بریتانیایی جگوار،اولین شرکت بزرگی که به مسابقات فرمول E پیوسته است، اولین خودروی برقی مسابقهای I-PACE eTROPHY، مختص سری مسابقات اتومبیلرانی برقی را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ رونمایی کرد. مسابقات I-PACE eTROPHY با شرکت ۲۰ دستگاه خودروی برقی جگوار، در قالب ۱۰ مسابقه در شهرهایی چون هونگکونگ، پاریس، سائوپائولو و نیویورک برگزار میشود.
پس از بیانیهی دولت بریتانیا مبنی بر ممنوعیت فروش خودروهای بنزینی و دیزلی از سال ۲۰۴۰، و مشخص شدنِ برنامهی مدیران جگوارلندرور برای تولید نسخهی برقی یا هیبرید از تمام مدلهای خود از سال ۲۰۲۰، این اولین اقدام جدی یک شرکت بریتانیایی در جهت ایجاد سری مسابقات اتومبیلرانی برقی است.
طرح مفهومی آئودی موسوم به آیکون
تفسیر این شرکت از خودروهای خودران آینده، حذف کامل راننده و صرفا سوار کردن افرادی بهعنوان تماشاگر و مسافر محض تعبیر میشود. نوع طراحی کابین بهصورت ۲+۲ و مناسب برای تماشای تلویزیون، گشت و گذار در فضای مجازی و حتی برگزاری قرارهای کاری است.
این خودرو از منظر ابعاد نیز شباهتهایی به بوئینگ ۷۴۷ دارد. در حالت عادی، سرنشینان هیچ نوع اختیاری بر هدایت خودرو ندارند؛ اما به کمک صفحات لمسی و کنترلرها، این قابلیت را دارند که بر اساس نحوه نشستن، هدایت آیکون را در دست بگیرند. این خودرو پس از شارژ کامل و با سرعت ثابت ۱۲۸ کیلومتر بر ساعت، میتواند مسافتی به طول ۸۰۰ کیلومتر را بپیماید. هنگامی که خودرو با کمبود باتری مواجه شود، خود را به نزدیکترین ایستگاه شارژ میرساند و در مدت ۳۰ دقیقه میتواند ۸۰ درصد از ظرفیت شارژ خود را دست آورد.
تویوتا C-HR نسخهی Hy-Power
تویوتا در طراحی مدل مفهومی جدید نیز از طراحی الماسگونه C-HR استفاده کرده است که کیفیت طراحی این مدل مفهومی در بالاترین سطح ممکن قرار دارد. این مدل مفهومی بر اساس استفاده از یک سیستم تولید و انتقال قدرت جدید ساخته شده است.
طراحان با الهام از نحوه تبدیل کربن به الماس در طبیعت و ایجاد تضاد میان خطوط تیز بدنه و سطوح پیچیده آن، از رنگ مات نقرهای کربنی تیره برای رنگآمیزی بدنه و رنگ نارنجی گدازهای برای سقف، ستونها، قاب آیینهها، قسمت پشتی جلوپنجره و همچنین قسمتهایی از چراغهای جلو استفاده کردهاند.
طراحان با استفاده از رنگ مشکی براق در قسمت پایین سپر جلوی خودرو، قسمت بالای آرم تویوتا در جلوی خودرو وروی خمیدگیهای فرمان و همچنین استفاده از رنگ کروم تیره برای تزئینات چراغها، قاب پنجرهها و رینگهای ۲۰ اینچی آلومینیومی آن، زیبایی این مدل مفهومی را دوچندان کردهاند.
هاچبک برقی مفهومی مرسدسبنز EQ A
این خودرو در کنار مدل مفهومی Vision EQ ForTwo، از برنامهی مرسدسبنز برای خودروهای برقی کوچک آینده خبر میدهد. طرح مدور دماغه به همراه فاصلهی کم بین سپر جلو لاستیک و طرح شیبدار پنجرهی جلو همراه شده است که در ادامه به سقف میرسد و در عقب خودرو به مانند آبشار سرازیر میشود.
EQ A چراغهای LED مدرن را که امروزه پراستفاده شدهاند، کنار گذاشته است و از فیبرهای لیزری استفاده میکند. این خودرو از دو پیشرانهی برقی (یکی در محور جلو و یکی در محور عقب) بهره میبرد که در مجموع ۲۶۸ اسب بخار قدرت و ۴۹۹ نیوتنمتر گشتاور تولید میکنند. EQ A در زمانی حدود پنج ثانیه، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
ابرخودروی مرسدس AMG پروژه یک
دیتر زیچه، مدیر عامل مرسدس بنز و عضو عالی رتبهی گروه خودروسازی دایملر؛ با نمایشی با شکوه، سوپراسپرت پروژه یک را توسط لوئیز همیلتون به روی صحنه آورد. در ادامه، قهرمان سه دورهی مسابقات فرمول یک جهان، تایید کرد که همکاری نزدیکی با تیم سازندهی این خودرو داشته است تا بالاترین کیفیت رانندگی، در آن ارائه شود.
نهایت سرعت این محصول، در حدود ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت است و رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، در زمانی کمتر از ۶ ثانیه؛ قابلیتهای آنرا آشکار میکند. مرسدس پروژه یک، از پیشرنهای ۱.۶ لیتری و ۶ سیلندر همراه با توربوشارژ برقی استفاده میکند که تا مرز ۱۱ هزار دور بر دقیقه، پیش میرود و به چرخهای عقب متصل است. این پیشرانه که در وسط و عقب قرار دارد، با دو موتور برقی روی چرخهای عقب هماهنگ شده است تا مجموعا حدود ۶۷۰ اسب بخار، قدرت فراهم شود.
دو موتور برقی دیگر هم، به صورت مجزا روی چرخهای جلو قرار گرفتهاند که هر کدام ۱۶۱ اسب بخار قدرت دارند. با این حساب، مجموع قدرت خروجی پروژه یک، نزدیک به ۱۰۰۰ اسب بخار خواهد بود. موتورهای الکتریکی، قدرت مشابهی دارند و میتوانند در نهایت سرعت گردش ۵۰ هزار دور بر دقیقه، عمل کنند. دیگر اطلاعات فنی پروژه یک، از جمله مجموع دقیق نهایت قدرت و گشتاور، میانگین مصرف سوخت و زمان رسیدن به سرعتهای ۱۰۰ و ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت، هنوز اعلام نشده است.
منبع: Motor1.com
مترجم: گلاره خادم وصال
400