نکاتی که باید درباره نگهداری انسولین رعایت کنید

متخصص دیابت با اشاره به روش‌های نگهداری انسولین گفت: تورم پاها در بیماران دیابتی می‌تواند علامتی از التهاب یا عفونت، نامناسب بودن کفش و ضعف گردش خون در سیاهرگ‌ها باشد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، مهریار خسروشاهی در مورد روش‌های نگهداری انسولین گفت: در ماه‌های خیلی سرد و خیلی گرم سال نباید انسولین را داخل خودرو در بسته رها کرد چرا که این مسئله سبب اسیب به انسولین خواهد شد.

وی گفت: بیماران زمانی که قصد خروج از منزل را دارند و هوا سرد یا گرم است، ویال‌های انسولین خود را می‌توانند در کیف‌های مخصوصی که عایق حرارتی دارند بگذارند. حتی می‌توانند از شیشه‌های کوچک پلاستیکی یخ‌زده استفاده کرده و انسولین خود را در کنار آنها قرار دهند. البته بیماران باید دقت کنند قبل از تزریق انسولین، دمای آن با دمای اتاق یکی شده باشد.

متخصص دیابت با اشاره به اینکه انسولین‌های ذخیره را باید در قسمت در یخچال قرار داد، گفت: بیماران بایدانسولین‌هایی که برای استفاده فعلی باز کرده و در حال مصرف آنها هستند در دمای اتاق و دور از رطوبت، سرما وگرما نگه‌دارند.

خسروشاهی گفت:بیماران باید دقت داشته باشند که ویال‌های انسولین مصرفی که درپوش آنها برداشته شده و خارج از یخچال نگه داری می‌شوند، پس از 28 روز اثرشان کم می‌شود.

وی گفت: تزریق انسولین سرد دردناک است، پس در صورتی‌که انسولین مصرفی را در یخچال نگه داری می‌کنید30 دقیقه قبل از تزریق آن را از یخچال خارج کنید تا هم‌دمای اتاق شود.

متخصص دیابت در مورد علائم پای دیابتی گفت: درد دائمی می تواند علامتی از رگ به رگ شدن، گرفتگی، کوفتگی، خستگی مفرط پاها، نامناسب بودن کفش و وجود عفونت باشد.همچنین قرمزی می تواند علامت عفونت(بخصوص اگر اطراف زخم باشد) نشانه ساییدگی کفش یا دوخت جوراب بروی پا باشد.

خسروشاهی عنوان کرد: تورم پاهامی تواند علامتی از التهاب یا عفونت، نامناسب بودن کفش یا ضعف گردش خون در سیاهرگ ها باشد بنابراین افراد مبتلا به دیابت باید به بهداشت پاهای خود به شدت حساس باشند.

701

کد خبر: 836537

وب گردی

وب گردی