اختتامیه هشتمین جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری

139 هنرمند از 27 استان با 501 اثر در جشنواره سراسری کاریکاتور حوزه هنری شرکت کردند

به گزارش ایسکانیوز، مرکز خراسان شمالی 139 هنرمند از 27 استان کشور با 501 اثر در این جشنواره شرکت کردند که آثار سجاد رافعی از اهواز، محمود نظری از همدان و جابر اسعدی از تبریز به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شد.

نفر اول این جشنواره 30 میلیون ریال به همراه تندیس و لوح افتخار جشنواره، نفر دوم 25 میلیون ریال به همراه تندیس و لوح افتخار جشنواره و نفر سوم 20 میلیون ریال به همراه تندیس و لوح افتخار جشنواره دریافت کردند و 14 تقدیر پنج میلیون ریالی به همراه تندیس و لوح افتخار جشنواره به 14 کاریکاتوریست اعطا شد.

در حاشیه این مراسم 187 اثر منتخب رسیده به جشنواره، برای بازدید علاقه مندان، به نمایش در آمد.

همه مسئولیم برای مبارزه با مفاسد اقتصادی، همه مسئولیم برای خرید و حمایت از کالای داخلی باکیفیت، همه مسئولیم برای مبارزه با قاچاق کالا، همه مسئولیم برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی، برخی از محورهای این جشنواره بود.

معاون برنامه ریزی نظارت و ارزشیابی اداره کل امور استان های حوزه هنری کشور در این مراسم، کاریکاتور را رسانه ای با سه کارکرد نظارت بر محیط زیست، همبستگی اجتماعی و میراث فرهنگی عنوان کرد و گفت: این جشنواره از نظر خلاقیّت، جامعه شناسی و زیبایی شناسی دارای پیام های گسترده ای است و هنرمندان می توانند با تلفیق کاریکاتور با هنرهایی همچون موسیقی، معماری و نمایش، به خلاقیت و نوآوری بپردازند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، داود ضامنی با بیان اینکه در کشور هیچ مرکز رشد صنایع فرهنگی با محوریت کاریکاتور وجود ندارد گفت: می توان با تأسیس این مرکز در بجنورد که از استعداد بالایی برخوردار است، بجنورد را به یکی از مهم ترین قطب های کاریکاتور کشور معرفی کرد.

902/900

کد خبر: 836572

وب گردی

وب گردی