تهران - ایسکانیوز : ارسلان کاظمي ملي پوش بسکتبال ايران در رقابت هاي جهاني اسپانيا يک هفته بعد از خط خوردن از تيم ملي در راه بازي هاي آسيايي اينچئون کره جنوبي، سکوت خود را شکست.


کاظمي که در روزهاي گذشته قصد حرف زدن درباره جريان های تيم ملي ، اردوهاي تدارکاتي و بازي هاي جهاني در اسپانيا که باعث خط خوردن او از تيم ملي شده بود ، نداشت ، از موضع گيري هاي محمود مشحون رييس فدراسيون بسکتبال ، مهمد بچيروويچ  سرمربي و مهران شاهين طبع مربي تيم ملي عليه خود انتقاد کرد.او يکي از دلايلش را براي رسانه اي نکردن برخي جزييات درون تيمي، داشتن تعهد به قوانين تيم ملي برشمرد اما اعلام کرد بزرگترها نتوانستند به اين نکات پايبند باشند و او براي دفاع از خود و روشن شدن افکار عمومي لازم ديد حقايقي را درباره تيم ملي بسکتبال بازگو کند.


صحبت هاي ارسلان کاظمي را در ادامه مطلب مي خوانيد:


ارسلان کاظمي ابتدا به نحوه خط خوردن يک بازيکن از تيم ملي اشاره کرد و گفت:«بازيکنان همه جاي دنيا يک روزي خط مي خورند يا دعوت نمي شوند.در اين مواقع معمولا مربيان برابر سئوال های رسانه ها و افکار عمومي دلايل فني را بيان مي کنند اما مهمد بچيروويچ نکاتي را اعلام کرد که برايم جالب توجه است.سرمربي تيم ملي گفت من با تيم هماهنگ نبوده ام. اگر هماهنگي بين من و تيم وجود نداشت چرا تمامي بازي هاي تورنمنت اسلووني به من بازي داد؟ چرابعد ازکاپ آسیا یا تورنمنت لهستان به این نتیجه نرسید؟ با وجود آنکه فاصله زماني تورنمنت اسلووني تا بازي هاي جهاني يک هفته بود. من در 3 مسابقه با برزيل ، اسلووني و ليتواني به طور ميانگين 30- 25 دقيقه بازي کردم و اصلا حرفي از ناهماهنگي نبود.در بازي هاي جهاني نيز تا بازي با مصر هماهنگي وجود داشت چطور به يک باره در بازي آخر بحث ناهماهنگي به وجود آمد؟»


ملي پوش جوان بسکتبال ايران درباره حرف هاي محمود مشحون رييس فدراسيون بسکتبال که گفته بود ارسلان کاظمي به فکر تيم باشگاهي بود و تمرکز نداشت ، گفت:« من هميشه عاشق تيم ملي بودم، هستم و خواهم بود. آرزويم از بچگي اين بود روزي پيراهن تيم ملي را بر تن کنم. خدا کمک کرد اين مهم در زندگي ام اتفاق افتاد بنابراين در تمامي بازي هايي که در اين سال ها براي تيم ملي به ميدان رفتم ، کم فروشي نکردم. آنهايي که مرا مي شناسند به خوبي از خصوصياتم در مسابقه آگاه هستند. اگر دنبال تيم باشگاهي بودم هرگز بازي هاي تابستاني NBA را رها نمي کردم. بازي هاي آسيايي امسال مصادف شد با تمرينات آماده سازي در NBAکه من از قبل برنامه اينجا را لغو کردم تا در خدمت تيم ملي در بازي هاي آسيايي باشم. اگر قرار بر اين بود تمرکزم به تيم ملي نباشد ، لازم نبود برنامه هايم در آمريکا را عقب بيندازم حتي مدير تيم فيلادلفيا در مسيرم به فرودگاه براي سفر به ايران گفته بود الان مي روي شانس خودت را براي رسيدن به NBA پايين مي آوري.»


ارسلان کاظمي در ادامه گفت و گو درباره مهمد بچيروويچ سرمربي تيم ملي بسکتبال گفت:« در اردوي اسلووني سرمربي تيم ملي ايجنت هاي مختلفي را به اردو مي آورد تا براي بازيکنان تيم ملي مشتري پيدا کند. شايد چون من خودم ايجنت داشتم زياد تحويلم نمي گرفت اما بچيروويچ در اردوي تيم ملي در اسلووني دنبال اين بود خودش براي برخي بازيکنان، تيم پيدا کند. خب! از رييس فدراسيون بسکتبال بايد پرسيد ارسلان کاظمي روي بازي هاي تيم ملي تمرکز نداشت يا سرمربي تيم ملي که در پي دلالي براي بازيکنان بود؟ »


ملي پوش بسکتبال درباره اينکه گفته مي شود او در بازي پست (شماره 5) جواب نداده است ، گفت :« آقايان مي گويند ارسلان کاظمي می خواست خود را به تیم ملی تحمیل کند، نمي دانم معني اين حرف چيست؟ مگر بازيکن مي تواند خودش را به تيم ملي تحميل کند؟اگر خوب نيودم خطم مي زديد. نياز به اين حرف ها نبود.در اسپانيا موقعيت تخصصي مرا تغيير دادند با اينکه بازيکن پست 5 نبودم اما به خواسته مربيان گردن نهادم. من قبول کردم در بازی های آسیایی کره جنوبی در پست 5 بازی کنم. بازیکنان تیم های آسیا کوتاه قد هستند اما در بازی های جهانی امکان این تغییر وجود نداشت .در يکي از بازي ها گفتم لطفا مرا پست 5 و جاي حامد حدادي نگذاريد حتما باید مثل بازیکنانی که در بازی های جهانی در پست تخصصی خودشان بازی نکردند و فحاشی می کردند تا به پست اصلی خود بازگردند من هم همان کار را می کردم؟ نه دعوا کردم نه حرف غيرمنطقي زدم. مصدوم هم نشدم به کسی هم نگفتم خطم بزند. شاهين طبع خطاب به من گفت بازيکنان پست 5 جواب ندادند اما چطور آنها را نگه داشتيد و من را که در پست غيرتخصص ام گذاشتيد خط زديد؟»


کاظمي از نوع رفتارهاي سرمربي اسلوونيايي تيم ملي نيز گله کرد و ادامه داد: «مهمد بچيروويچ از مربيگري فقط فحش دادن را بلد است. من در ايران و آمريکا بسکتبال را بدون دشنام دادن به بازيکنان ياد گرفتم و نمي توانم بد دهني هاي سرمربي تيم ملي را درک کنم! او به جوانترهاي تيم که مي رسيد دشنام مي داد و باتجربه ها را نوازش مي کرد! اگر در آمريکا مربيگري کرده بود 1000 بار بيرونش کرده بودند «


بازيکن موقعيت 4 بسکتبال ايران با اشاره به حرف هاي محمود مشحون که گفته بود فرزندانش را در آمريکا پيگير کارهاي ارسلان کرده بود ، توضيح داد: « با همه احترامي که براي محمود مشحون رييس فدراسيون بسکتبال قائلم اما بايد بگويم از روز اول هزينه هاي رفت و برگشتم را خودم دادم.  پول بليت از آمريکا به چين براي رفتن به کاپ آسيا را خودم دادم. اگر پدرم در تمامی این سال ها نبود و دنبال کارهایم نمی دوید بعید بود یک بازی هم برای تیم ملی انجام می دادم. تمام اين مدت براي مجوز ورود و خروجم خودم و خانواده ام اقدام کردیم. اگر بازي در تيم ملي بوده فکر مي کنم براي تيم ملي کم زحمت نکشيدم و استحقاق آن را داشتم. براي من جالب است بدانم آقاي مشحون ، فرزندانش را براي چه کاری فرستادند که انجام بدهند؟ »


ارسلان کاظمي براي تيم ملي در بازي هاي آسيايي ابراز اميدواري کرد و قهرماني تيم ملي در اين بازي ها را قطعي دانست. او در پايان گفت: « سال قبل مي خواستم براي بازي هاي جام ملت هاي آسيا بيايم که بچيروويچ گفت سيستم هايش از مريخ آمده و بازيکن با دو هفته تمرين نمي تواند در ترکيب تيم من قرار بگيرد. پارسال دو هفته قبل از جام ملت ها اعلام آمادگي کرده بودم که با اين صحبت آقاي سرمربي، قيد تيم ملي را زدم اما چگونه است امسال فريد اصلاني را با 3 روز تمرين به بازي هاي آسيايي مي برد؟ اگر قرار بود من انتخاب نشوم حق عرفان نساج پور بود به بازی های آسیایی برود چون حداقل دو ماه با تیم تمرین کرده بود. گارد راس که مغز متفکر تيم است با اين تعداد جلسه تيم مي تواند با تيم هماهنگ شود؟ آیا این انتخاب ها شایعه رفتن بچیروویچ به سوی نیمکت مهرام را بیشتر نمی کند؟ممکن است تيم ملي در مسابقه هاي آسيايي بدون من هم قهرمان  شود اما دوست دارم بدانم تا کی قرار است قهرمان آسیا بمانیم اما در بازی های جهانی و دیگر بازی های خارج از آسیا ببازیم؟ باخت با یک یا 100 امتیاز باخت محسوب می شود و به نظر من باخت خوب نداریم»
کد خبر: 83658

وب گردی

وب گردی