کاروان شعر اربعین حسینی به کربلا سفر می کند

شاعران آیینی ایران و عراق در نشست های هم اندیشی با محوریت جریان شناسی شعر اربعین حسینی و ارتقای جایگاه آن با عزیمت کاروان شعرای آیینی از ایران به کربلا، گردهم می آیند.

به گزارش ایسکانیوز از سوگواره بین المللی عبرات، حجت الاسلام و المسلمین جواد محمدزمانی شاعر و پژوهشگر حوزوی و رئیس انجمن شعر طلاب کشور ضمن اعلام خبر برگزاری جلسات هم اندیشی پیرامون شعر اربعین حسینی گفت: این کاروان متشکل از ۱۰ شاعر جوان و پیشکسوت با هدف تعامل با شاعران عراقی درباره شعر حسینی و شعر اربعین در کشور عراق است. ما به‌دنبال برگزاری جلسات شعر طی سه روز متوالی هستیم تا گفت و گو و مباحثات شاعران ایرانی و عراقی به راهکارهایی برای ارتقای شعر حسینی بیانجامد.

وی افزود: عباس اربابی، سید محمدجواد شرافت، حمیدرضا برقعی، هادی جان فدا و محمد غفاری از جمله شاعرانی هستند که در ‌این سفر حضور دارند.

محمدزمانی ادامه داد: این حرکت به همت کمیته فرهنگی اربعین زیرنظر بعثه مقام‌ معظم‌ رهبری انجام می شود. ظرفیت های شعر حسینی بسیار است اما تاکنون مورد غفلت واقع شده است. چراکه هر ساله در ‌راهپیمایی اربعین حسینی شاهد حضور میلیون ها زائر و عاشق هستیم و این میان شعرا با توجه به جایگاه ویژه شعر میان مردم تکالیفی دارند و باید از این ظرفیت ها بهره برده و آن ها را تقویت کنیم.

وی همچنین خاطر نشان کرد: این که چطور می توان وضعیت شعر آیینی را ارتقا بخشید، چه مضامینی در پیاده روی ‌اربعین حسینی برای بهره گیری از شعر وجود دارد و به طور کلی جریان شناسی شعر آیینی امروز از جمله اهداف این گردهمایی در کاروان کربلا است. ضمن ‌این که ارتباط شاعران ‌ایرانی و عراقی خود امری پربرکت است و زمینه فعالیت های مشترک را فراهم‌ می کند.

سرپرست کاروان شعرای آیینی به کربلای معلی درباره نحوه بازتاب فعالیت های کاروان بعد از برگزاری جلسات هم اندیشی توضیح داد: اشعار و نتایج جلسات در سومین سوگواره بین المللی عبرات مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در نظر داریم اشعار را در قالب یک کتاب یا نشریه به چاپ برسانیم.

502

کد خبر: 836593

وب گردی

وب گردی