یک روز یک آیه برای هر ارتشی و خانواده او/  اختتامیه هفدهمین دوره حفظ و مفاهیم قرآنی ستاد کل ارتش برگزار شد

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی دفتر فرمانده کل قوا در اختتامیه هفدهمین دوره حفظ و مفاهیم قرآنی ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هنوز با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم و تلاش می کنیم به ظرفیت مطلوب نظرفرمانده معظم کل قوا برسیم .

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز اختتامیه هفدهمین دوره مسابقات قرانی زنان شاغل در رشته های قرائت،حفظ و مفاهیم قرانی نیرو های مسلح و خانواده هایشان با حضور 415 نفر از منتخبان نیرو های چهار گانه در سازمان عقیدتی سیاسی ستاد کل برگزار شد.

این مسابقات در دوره مقدماتی با حضور 10 هزار و 716 نفر از خانواده ها و خواهران علاقمند شاغل برگزار و منتخبان موفق نیروها برابر سهمیه مصوب به دوره نهایی این مسابقات راه یافتندکه در مجموع از 128 نفرتجلیل به عمل آمدکه نسبت به دوره قبل 6% افزایش داشته است.

سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در پرورش 10 میلیون حافظ قرآنی باتعیین وضعیت مطلوب با مشخص کردن سهم ارتش در پرورش حافظان قرانی نسبت به طراحی و راه اندازی نهضت حفظ قران کریم و آموزش حافظ اقدام کرده که در این خصوص که با تاسیس بیش از40 دارالتحفیظ در یگان های ارتش نسبت به تربیت تعداد زیادی از نو حافظان قرانی اقدام کرده است همچنین در این دوره از مسابقات جهت تشویق و ایجاد انگیزه پرسنل رشته حفظ سه جز برای اولین بار گنجانده شد.

از برخی از دست آورد های قرانی ارتش در 6 ماهه سال 96 می توان به کسب رتبه اول ارتش در مسابقات قران کریم نیرو های وظیفه و همسران نیرو های مسلح اشاره کرد و کسب مقام اول توسط سرگرد محمد جواد جاوری در ششمین دوره مسابقات اوقاف که معتبرترین رخداد قرانی کشور است.

سرهنگ مهدی میدانی ،مدیر قرآن و عترت ارتش جمهوری اسلامی در زمینه این مسابقات گفت: این مسابقات از 19 شهریور آغاز شد که در روز اول قرائت و در روز دوم و سوم مسابقات حفظ را داشتیم اما برنامه ریزی آن از اوایل سال شروع شده بود در خرداد ماه هر سال مسابقات مقدماتی و منطقه ای برگزار می شود و در مرداد مسابقات اداری با استفاده از اردو های قرانی و اساتید برجسته انجام شد.

میدانی گفت: با تلاش مسئولان فرهنگی و رئیس عقیدتی سیاسی حاج آقا محمد حسنی ،به منظور ترویج سبک زندگی اسلامی با محوریت قران این دوره ها برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان از نیرو های زمینی، پدافند هوایی خاتم الانبیا، نیروی هوایی و دریایی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران بودند افزود: مسابقات خواهران شاغل از سال 80 برگزار می شود اما از چند سال پیش میزبان این مسابقات دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا بوده است.

یک روز یک آیه برای هر ارتشی و خانواده آنها

حجت الاسلام غلامرضا صفایی ،رئیس دفتر عقیدتی سیاسی دفتر فرمانده معظم کل قوا، در مورد ارزیابی این دوره از مسابقات گفت: قضاوت ارزیابی با مردم و دیگران است اما به نظر می رسد این مسابقات از نظر کیفی و کمی رو به رشد بوده است اما هنوز با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم و تلاش می کنیم به ظرفیت مطلوب نظرفرمانده معظم کل قوا برسیم و برای توسعه برنامه های فعلی یک طرح فراگیر به عنوان یک روز یک آیه برای هر ارتشی و خانواده او داریم.

تاثیر ونقش انس با قران در زندگی خانوادگی

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز همادخت قادری از پرسنل ارتش جمهوری اسلامی ایران که حدود 10 سال است در رشته مفاهیم و تفسیر قرآن در این مسابقات شرکت و در این سالها رتبه اول یا دوم را کسب کرده بود در مورد تاثیر ونقش انس با قران در زندگی خانوادگی گفت: وظیفه هر زن ،مادر بودن است و هرچیزی که این مهم را تحت شعاع قرار بدهد مغایر با دستورات الهی است.

وی تاکید کرد: من به عنوان یک زن شاغل سعی کردم تداخلی در کار و زندگی نداشته باشم اما یک زن شاغل قطعا فشار مضاعفی را تحمل می کندو می تواند از یک نشاط و شادابی خاص هم برخودارباشد به شرطی که در برنامه هایش نظم و انضباط داشته و با داشتن تعاملات اجتماعی در موفقیت تربیت فرزندان و همسرداری تاثیر چشمگیری داشته باشد اما به این معنا نیست که یک زن خانه دار نمی تواند با برنامه ریزی و ارتقاء فرهنگ و سطح دانش خود ،خانواده اش را حمایت کند و من به عنوان یک زن مسلمان به خواهران عزیزم می گویم: عامل موفقیت در هر دو عرصه خانواده و کار ، انس با تعالیم قران است.

خبرنگار:اکرم جدیدی ممتاز

705

کد خبر: 836620

وب گردی

وب گردی