راه اندازی۴ مرکز تأسیسات ذخیره آب در سمنان

فرماندار سمنان با بیان اینکه این شهرستان به ۸۴۰ لیتر در ثانیه آب آشامیدنی نیاز دارد گفت: چهار مرکز تأسیسات ذخیره آب در سمنان راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسکانیوز، سید عباس دانایی بعد از ظهر امروز در نشستی با رئیس اداره آب و فاضلاب شهری سمنان اظهار داشت: شهرستان سمنان با بحران کم‌آبی مواجه است و برای برطرف کردن این بحران نیازمند همکاری و مشارکت آحاد مردم هستیم.

وی افزود: بالغ‌بر 200 لیتر در ثانیه کمبود آب در این شهرستان پیش‌بینی‌شده است و باید نسبت به اجرای طرح‌های اصلاح الگوی مصرف آب در سمنان اهتمام ویژه‌ای بورزیم.

فرماندار سمنان با اشاره به اینکه بهینه‌سازی ظرفیت‌های موجود در دستور کار است خاطرنشان کرد: شناسایی چاه‌های غیرمجاز برداشت آب، فرهنگ‌سازی برای اصلاح الگوی مصرف این مایه حیاتی، راه‌اندازی سیستم‌های نوین آبیاری و ممنوعیت استفاده از آب شرب برای آبیاری فضاهای سبز شهری ازجمله اقدامات مهمی است که در این راستا انجام‌ شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان مصرف آب در فصل تابستان به پیک مصرفی می‌رسد اذعان کرد: 76 هزار مشترک در حوزه آب در شهرستان سمنان وجود دارد که باید برای تأمین آب شرب این منطقه اقدامی اساسی انجام دهیم.

دانایی با بیان اینکه شهرستان سمنان بالغ‌بر 840 لیتر در ثانیه به آب آشامیدنی نیاز دارد یادآور شد: چهار مرکز تأسیسات ذخیره آب با ظرفیت بیش از 44 هزار مترمکعب در سمنان راه‌اندازی شد.

این مسئول افزود: حفر چهار حلقه چاه جدید در شهرستان سمنان از دیگر اقداماتی است که در راستای کاهش مصرف آب و تأمین آب شرب مشترکان انجام‌ شده است.

فرماندار سمنان با بیان اینکه آب یک مایه حیاتی برای نسل‌های آینده است افزود: آب باید برای سال‌های آینده و نسل‌های بعدی این جامعه حفظ شود.

902/900

کد خبر: 836740

وب گردی

وب گردی