ایجاد نشاط اجتماعی و سلامت شهر وندان مازندران امری مهم است

شهردار ساری ایجاد نشاط اجتماعی و سلامت شهروندان استان را امری مهم دانست و گفت: بزرگترین پارک بانوان شمال کشور در ساری در دست ساخت است و اولین و بزرگترین نیروگاه زباله سوز کشور نیز در ساری آغاز به ساخت کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، مهدی عبوری بعدازظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید رسانه های غرب مازندران با بیان اینکه هشت سال ۸۰ انسان متخصص و کارشناس سند آمایش استان را تدوین و ترسیم کرده اند گفت: بنظر من با وجود این سند بسیار کامل، مسیر آماده ریل گذاری برای رسیدن به نقطه هدف است و کسی را می خواهیم که این سند را اجرایی کند و درحال حاضر آدم توانمند برای اجرای این سند نداریم.

عبوری با اظهار اینکه در همه بخش ها از جمله زیرساخت، اقتصادی، گردشگری و کشاورزی در سند توسعه استان لحاظ شده است گفت: برخی از مسئولان اجرایی از این سند اطلاع ندارند درحالی که برای رسیدن به نقطه اوج سند در سال ۱۴۰۴ برنامه ریزی نشده است و اصحاب رسانه باید از مسئولان مطالبه گری داشته باشند.

شهردار ساری یکی از دلایل عدم رشد استان مازندران را عدم رشد مرکز استان برشمرد و گفت: اگر ساری به عنوان مرکز استان به رشد و بالندگی لازم می رسید، همه جای استان حرفی برای گفتن داشت.

وی اظهار داشت: مازندران به رغم داشتن مواهب طبیعی و خدادادی باید امروز در کشور به عنوان نگینی بدرخشید اما متاسفانه به دلایل مختلف از جمله عدم رشد مرکز استان چنین اتفاقی نیفتاد.

وی با بیان اینکه مازندران یک کلانشهر و شهرهای آن به دلیل نزدیکی سنن و فرهنگ اجزای این کلانشهر را تشکیل می دهند، تصریح کرد: طی سالیان اخیر در مازندران اتفاق خاصی برای توسعه نیفتاده است.

شهردار ساری تصریح کرد: اگر مواهب زیبایی در استان مازندران وجود نداشت چه اقدام ویژه ای برای استان انجام شد و اگر این مواهب از استان گرفته شود، چه چیزی داریم.

عبوری با بیان اینکه در برهه ای از زمان به دلیل آنکه مازندران قطب کشاورزی است از صنعت محروم مانده است پرسید آیا صنایع تبدیلی و سیاست کشت در استان اتفاق افتاده است.

وی میزان متوسط کشت اراضی کشاورزی به ازای هر کشاورز را در استان کمتر از هفت دهم هکتار برشمرد و گفت: مازندران در حال حاضر قطب کشاورزی نیست و لازمه قطب کشاورزی شدن، انجام کارهای اساسی است و زمانی که در همه استان های کشور با ارز هفت دلاری صنعت ایجاد می شد، مازندران از داشتن صنعت محروم مانده است.

شهردار ساری با این پرسش که چرا با همه مواهب خدادادی به قطب گردشگری تبدیل نشدیم گفت: درخواست ما باید از دولت این باشد که ما را قطب گردشگری اعلام کند و اگر جاذبه های گردشگری و توریستی نداریم پس چرا آمار ۲۰ میلیونی گردشگر در سال ارائه می شود.

وی با عنوان اینکه چه برنامه ریزی برای بهره مندی از مزایای گردشگران و مسافران شده است افزود: چه برنامه ریزی برای رسیدن به نقطه هدف طراحی شده است و آیا نمی توانیم با وجود این همه مسافر و گردشگر برای رفع مشکل بیکاری استان تلاش کنیم.

شهردار ساری به تهیه سند چشم انداز برای شهر ساری و مرکز استان اشاره کرد و گفت: توسعه شهر ساری حول محور گردشگری تعریف شده است.

وی با عنوان اینکه وجود رودخانه در شهرها به عنوان یک فرصت تلقی می شود گفت: وجود رودخانه یک فرصت برای توسعه است و رودخانه تجن به یک ساحل آرامش برای شهروندان و مسافران تبدیل شده است.

وی ادامه داد: فاز دوم پارک ملل برای پنج هزار نفر شغل ایجاد می کند و می توان حول محور گردشگری شغل ایجاد کرد و در این راستا جنگل مشرف به ساری با عنوان سکوتپه از دیگر طرح های گردشگری در منطقه به شمار می رود.

شهردار ساری، به ساخت بزرگترین مجتمع فرهنگی و اجتماعی شمال کشور در بوستان ولایت ساری اشاره کرد و گفت: ساری تنها مرکز استان بدون موزه است و در این مجتمع به ساخت موزه توجه شده است.

وی ایجاد نشاط اجتماعی و سلامت شهروندان استان را امری مهم دانست و گفت: بزرگترین پارک بانوان شمال کشور در ساری در دست ساخت است و اولین و بزرگترین نیروگاه زباله سوز کشور نیز در ساری آغاز به ساخت کرده است.

جمعی از خبرنگاران رسانه های غرب مازندران از پروژه های شهرداری ساری از جمله پارک ملل، بوستان ولایت، پارک بانوان، پل ذخالچال و غیره بازدید کردند.

901

کد خبر: 837052

وب گردی

وب گردی