شورای امنیت امروز اجلاس فوری تشکیل خواهد داد

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز به درخواست ژاپن و آمریکا برای بررسی موضوع آزمایش های موشکی کره شمالی گردهم خواهند آمد

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تی آر تی؛ شورای امنیت سازمان ملل به درخواست آمریکا و ژاپن برای بررسی آزماش موشکی کره‌شمالی نشست اضطراری برگزار می کند.

گفتنی است خبرگزاری دولتی کره جنوبی «یونهاپ» صبح امروز اعلام کرد که در ساعت 6:57 دقیقه به وقت محلی از منطقه سونان، در نزدیکی پایتخت کره شمالی، موشکی دیگری از فراز آسمان ژاپن عبور کرده و در اقیانوس آرام شمالی فرود آمده است.

ارتش کره‌ جنوبی اعلام کرد که این موشک به ارتفاع 770 کیومتری رسیده، نزدیک به 19 دقیقه در آسمان بوده و مسافتی در حدود 3700 کیلومتر را طی کرده‌ است. شبکه دولتی ژاپن نیز اعلام کرد که این موشک احتمالا به سمت شمال شرقی ژاپن پرتاب شده است.

کره شمالی در ماه اوت گذشته یک موشک بالستیک که از آسمان شمال ژاپن گذشت آزمایش کرده بود. در هفته‌های اخیر این دومین بار است که پیونگ‌یانگ دست به انجام یک آزمایش موشکی با عبور دادن آن از آسمان ژاپن می‌زند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در جولای گذشته قطعنامه اعمال تحریم جدید برای کاهش حجم صادرات کره شمالی از 3 میلیارد دلار به یک سوم را تصویب کرد. این شورا از سال 2006 تاکنون در مجموع 8 قطعنامه برای اعمال تحریم در بخش های نظامی و اقتصادی علیه کره شمالی را به تصویب رسانده است.

802

کد خبر: 837097

وب گردی

وب گردی