حقوق از دست رفته پزشکان و ایجاد تعرفه‌های عادلانه از برنامه‌های  سازمان نظام پزشکی است

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه حفظ حقوق از دست رفته پزشکان و ایجاد تعرفه‌های عادلانه از برنامه‌های ما در سازمان نظام پزشکی است، گفت: ایجاد نهضت عمومی برای رعایت اخلاق حرفه‌ای ضرورت دارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، ایرج فاضل، رئیس سازمان نظام پزشکی در ارتباط با مهمترین برنامه‌هایش در سازمان نظام پزشکی، گفت: وظیفه سازمان نظام پزشکی حفظ حرمت و قداست همکاران ما بوده و حفظ ارتباط بین پزشک و بیمار، حفظ حقوق از دست رفته پزشکان به ویژه پزشکان عمومی و ایجاد تعرفه‌های عادلانه از برنامه‌های ما در سازمان نظام پزشکی است که البته نیاز به کار گسترده دارد و اقدامات زیادی در این راستا باید صورت گیرد.

رئیس سازمان نظام پزشکی با اشاره به اینکه اخلاق حرفه‌ای در رأس همه امور قرار دارد، گفت: تنها راهی که پزشکی می‌تواند جایش را در قلب مردم حفظ کند رعایت اخلاق حرفه‌ای بوده و باید تلاش کنیم یک نهضت عمومی به وجود آید که تمام بیماران در مطب‌ها، بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و ... با رضایت خاطر محیط را ترک کنند.

فاضل گفت: انجام این موضوع برنامه‌ریزی می‌طلبد که خوشبختانه برخی از برنامه‌ها در این راستا تدوین شده و یا در دستور کار قرار خواهد گرفت. همچنین ما یکی از سیاست‌هایمان این بوده که از مشورت و اظهارنظر انجمن‌های تخصصی، مجمع انجمن‌ها حتی در شهرستان‌ها نیز بهره‌مند شویم تا به تدریج شاهد حل مسائل و مشکلات باشیم.

وی در مورد تعامل سازمان نظام پزشکی با وزارت بهداشت، گفت: در این زمینه بسیار خوش‌بین هستیم و مطمئن همکاری خوبی با مجلس، وزارت بهداشت، وزارت دارایی و سازمان برنامه و بودجه خواهیم داشت.

رئیس سازمان نظام پزشکی خاطرنشان کرد: بنده به وزیر دارایی جدید ارادت دارم و مطمئنم مسائل را در حوزه مالیات پزشکان می‌توانیم عالمانه و عادلانه حل کنیم.

701

کد خبر: 837103

وب گردی

وب گردی