تجویز بیش از 64 میلیون دارو ضد افسردگی در انگلیس

در سال 2016، 64 میلیون و 700 هزار نسخه دارویی ضد افسردگی در کشور انگلیس صادر شده که این رقم در مقایسه با 10 سال پیش با دو برابر افزایش روبه‌رو بوده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، بر اساس آمار موجود، انگلیس به دلیل مسائل اجتماعی و اقتصادی از جمله نارضایتی شغلی و تعرض جنسی به کودکان در صدر افراد افسرده در جهان غرب قرار دارد.

نرخ افسردگی در انگلیس بسیار بالاتر از کشورهایی است که افسردگی بین آنها شیوع دارد؛ لهستان، ایتالیا، یونان و جمهوری اسلواکی از جمله کشورهایی به شمار می‌آیند که تعداد افراد افسرده در آنها بسیار زیاد است.

داده‌های مرکز ملی آمار نشان می‌دهد، زنان بسیار بیشتر از مردان مستعد ابتلا به افسردگی هستند؛ همچنین سطح افسردگی با توجه به سطح تحصیلات متفاوت است.

بر اساس رتبه‌بندی بین‌المللی جدید، مردم انگلیس در صدر مردم افسرده کشورهای توسعه‌یافته در جهان غرب هستند؛ بیش از هر مسئله‌ای نارضایتی شغلی، عدم احساس امنیت و عدم ثبات شغلی آنها را آزرده‌خاطر می‌کند.

به گفته سازمان ملی بهداشت انگلیس، در سال 2016، 64 میلیون و 700 هزار نسخه دارویی ضد افسردگی صادر شده که این رقم در مقایسه با 10 سال پیش با دو برابر افزایش روبه‌رو بوده است.

پروفسور ادبولمور، رئیس بخش روانپزشکی دانشگاه گمبریج می‌گوید:‌ «افسردگی یک عارضه فیزیکی است که از ناکارآمدی سیستم ایمنی ناشی می‌شود؛ لذا می‌توان آن را با داروهای ضد التهاب و حتی ضد عفونت درمان کرد».

ادبولمور تأکید می‌کند که التهاب و عفونت می‌تواند منجر به افسردگی شود.

تحقیقات کارشناسان بهداشتی نشان داده است، سیستم ایمنی بیش‌فعال منجر به التهاب و عفونت در سراسر بدن می‌شود و در پی آن احساس غم، اندوه و ناامیدی در فرد پدید می‌آید.

بر اساس آمار همین اداره، دو سوم بزرگسالان در انگلیس مشکلات مرتبط با سلامت روحی و روانی از قبیل اضطراب و یا افسردگی را تجربه کرده‌اند و کمتر از یک پنجم بزرگسالان انگلیسی از سطح بالای بهداشت روانی برخوردارند.

701

کد خبر: 837105

وب گردی

وب گردی