گزارش AFC‌ درباره برد ارزشمند قرمزپوشان برابر الاهلی

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به تحلیل بازی برگشت تیم‌های پرسپولیس و الاهلی عربستان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به تحلیل پیروزی 3 بر یک پرسپولیس مقابل الاهلی در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا پرداخته است.

در این گزارش آمده است: کاملاً مشخص بود که پرسپولیس با یک برنامه بازی مشخص برای مصاف با الاهلی وارد ابوظبی شده است. گل زودهنگام علی علیپور کار پرسپولیسی‌ها را برای رسیدن به هدف‌شان آسان کرد. اگرچه اخراج کمال کامیابی‌نیا در دقیقه 11 اوضاع را کمی برای آنها پیچیده کرد، اما غول‌های تهران موفق به صعود شدند.

سایت AFC‌ در ادامه به تحت فشار قرار گرفتن نماینده عربستان سعودی توسط شاگردان برانکو ایوانکوویچ اشاره داشته و نوشته است: پرسپولیس با برتری عددی در خط میانی‌اش توانست حرکات هجومی الاهلی را با بستن فضاها و کانال‌های ارسال توپ برای مهاجم سوریه‌ای این تیم عمر السومه، محدود کند. اگرچه الاهلی 63.3 درصد از زمان بازی تملک توپ داشت اما این پرسپولیس بود که به نظر می‌رسید برگ برنده را در اختیار دارد. مردان ایوانکوویچ هنگام پا به توپ شدن بازیکنان الاهلی آنها را تحت فشار قرار می‌دادند و زمانی که خودشان صاحب توپ بودند، بسیار خونسرد بودند حتی زمانی که الاهلی گل تساوی را توسط صالح ال‌جمان را در دقیقه 52 به ثمر رساند. پرسپولیس در اکثر نقاط میدان به خصوص در جناح چپ بسیار مسلط بود، جایی که وحید امیری توانست کرنرهایی را از حریف بگیرد و مدافعان الاهلی را به دردسر بیندازد.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا سپس به بی‌برنامگی حملات الاهلی اشاره داشته است. این سایت نوشته است:« الاهلی نتوانست از برتر عددی‌اش بعد از 10 نفره شدن حریف استفاده کند. این تیم 494 پاس که 83.8 درصد آنها سالم بود داشت اما این پاس‌ها برای رساندن توپ به دروازه حریف کافی نبود و خط حمله حریف سعودی می‌توانست کارآمدتر از این‌ها باشد. این تیم 5 شوت به سمت چارچوب داشت که مساوی با تعداد شوت‌های پرسپولیس بود با اینکه مدت زمان تملک توپ این تیم به مراتب کمتر بود. عمر السومه که در بازی رفت پنجمین گلش را در این رقابت‌ها به ثمر رسانده بود، در این بازی نتوانست شمار گل‌هایش را افزایش دهد. السومه 25 بار صاحب توپ شد اما در کل بازی تنها 16 پاس داشت و آنطور که باید و شاید خطری روی دروازه پرسپولیس ایجاد نکرد.

اشتباه مهلک خط دفاعی الاهلی در ابتدای بازی و تأثیر آن در پیش افتادن پرسپولیس آخرین نکته فنی بوده که در گزارش AFC به آن پرداخته شده است.

سایت کنفدراسیون فوتبال قاره کهن در این بخش از گزارش خود آورده است: در ابتدای بازی خط دفاعی الاهلی تاوان بزرگی برای اشتباهش داد، اشتباهی که با گلزنی علیپور مجازات شد. به نظر می‌رسید که گل الجمان می‌توان الاهلی را از شکست نجات دهد اما نماینده سعودی‌ها نتوانست گل‌های بعدی را بزند و در عوض در 15 دقیقه پایانی مرتکب دو اشتباه تدافعی دیگر شد که منجر به اعلام دو ضربه پنالتی به سود پرسپولیس شد. الاهلی می‌توانست از وقوع هر دو پنالتی جلوگیری کند. خطای پنالتی اول نتیجه خطای هند موتاز هاوساوی روی خط دروازه بعد از ناکامی مدافعان الاهلی برای دور کردن توپ از محوطه جریمه‌شان در یک ضربه کرنر بود. دومین پنالتی هم نتیجه تکلی بود که علی الاسماری روی بشار رسن مرتکب شد.

601

کد خبر: 837155

وب گردی

وب گردی