پرسپولیس، ارزان‌ترین تیم نیمه نهایی آسیا

پرسپولیس از پس الاهلی هم برآمد تا این تیم هم به لیست قربانیان ثروتمند پرسپولیس برانکو اضافه شود.

به گزارش ایسکانیوز، پرسپولیس در حالی خود را به عنوان مدعی کسب جام میبیند که سیاست جذب و حفظ ستارگانش کاملا با دیگر تیم های موفق و حتی حذف شده ی آسیایی تفاوت دارد. گوانگژوی حذف شده آلان، گولارد و حتی پائولینیو را در ترکیب خود میدید.الاهلی هم لژیونر های گران قیمتی چون لئوناردو , کلادمیر دسوزا و البته عمر السوما را به خدمت گرفته بود که البته هیچ یک موفق به صعود به نیمه نهایی نشدند. در میان دیگر تیم های صعود کرده به نیمه نهایی هم بازیکنانی همچون هالک، السینیو،اسکار،کارلوس ادواردو و الکسون دیده میشود که وزنه های بزرگ تیم هایشان هستند و از لیگ های مطرح اروپایی و برزیل و با هزینه های گزاف به این تیم های آسیایی پیوسته اند.

نماینده ایران در آسیا اما برای رسیدن به این مرحله کمترین بهره را از بازیکنان خارجی برد جایی که تا مرحله یک چهارم نهایی هیچ بازیکن غیر ایرانی برای پرسپولیس بازی نکرد تا ستاره های این تیم همان بازیکنان گمنام چند سال اخیر دسته های پایین تر کشورمان باشند.

*دومین گلزن حال حاضر لیگ قهرمانان آسیا و رقیب جدی هالک برزیلی مهدی طارمی است. مهدی به عنوان یک بازیکن ناشناخته و از دسته اول ( سطح دوم ) رقابت های ایران به پرسپولیس آمد و هم اکنون یکی از بهترین ستاره های ایران و البته آسیا در پست خود به حساب می آید.

محمد انصاری هم که دو بار به تیم منتخب لیگ قهرمانان راه پیدا کرد نیز به عنوان بازیکن مازادشهرداری تبریز و از دسته دوم رقابت ها به پرسپولیس پیوست.

*ستاره پرسپولیس در دیدارهای مقابل الاهلی و لخویا نیز با هزینه بسیار کم و از صنعت نفت آبادان به پرسپولیس پیوسته بود.ربیع خواه در دیدار مقابل الاهلی به عنوان بهترین بازیکن زمین نیز انتخاب شد.

*در سال 91 هم فرشاد احمدزاده از تیم پارسه تهران به پرسپولیس پیوست و پس از دوری دو ساله به علت سربازی در تراکتور حال دیگر وزنه ی مهمی در میانه ی میدان پرسپولیس میباشد.

*علیپور و محرمی هم دو ستاره جوان پرسپولیسی ها در این مسابقات بوده اند که در دو سال متفاوت و به عنوان چهره هایی گمنام از تیم های انتهای جدول به پرسپولیس پیوستند. علیپور در دو بازی اخیر آسیایی دو پاس گل داده و یک گل هم به ثمر رسانده محرمی هم در دور گروهی و یک هشتم بالاتر از هالک برزیلی به عنوان بهترین دریبل زن مسابقات شناخته شد.

*در فصل جدید هم پرسپولیس از شایان مصلح در دقایق کوتاهی استفاده کرده که البته همین دقایق کوتاه برای پنالتی گرفتن این بازیکن کافی بوده است. نوراللهی هم با بازگشت به پرسپولیس میتواند بازهم در ترکیب این تیم قرار گیرد. شایان و احمد هم هردو از یک سطح پایینتر به پرسپولیس پیوسته اند و این احتمال وجود دارد که ستاره های روزهای نه چندان دور پرسپولیس لقب بگیرند.

این سیاست باشگاه پرسپولیس باعث شده این تیم با هزینه هایی بسیار کمتر از رقبای آسیایی اش موفق عمل کند و البته مربیانی همچون دایی، گلمحمدی و البته برانکو سهم بسزایی در این استعدادیابی و استعدادپروری باشگاه ایفا کرده اند. وجود جوانان مستعد و همچنین علاقه بالای ایرانی ها به فوتبال باعث شده تا تیم ملی ایران و پرسپولیس بتوانند با هزینه های بسیار کمتر در سطح این قاره موفق نشان دهند.

تا اینجای کار استعدادهای ایرانی نگذاشته اند نبود امکانات و برنامه ریزی مانع موفقیت بشود. هرچند اگر ایران هم همچون ژاپنی ها حرفه ای عمل میکرد یا مثل چینی ها میتوانست ستاره های بزرگی را به خدمت بگیرد یا حتی اگر برنامه ریزی و البته ثروت سعودی ها و اماراتی ها را به خود میدید میتوانست موفقیت های بسیار بزرگتر و دست آورد های بیشتری داشته باشد اما فعلا همین استعداد ها هستند که فوتبال ایرانرا رونق بخشیده اند؛ رونقی که نیازمند مدیریت های بسیار قویتر میباشد تا بتوانند سکوهای بالاتر را فتح کنند و رویاهای بزرگ تر را به عنوان هدف پیش روی خود ببینند.

601

کد خبر: 837160

وب گردی

وب گردی