تحقق اقتصاد مقاومتی در گروی همدلی و همت نیروهای متخصص و دانشگاهی است

مدیران و اساتید گروه های معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور با صدور بیانیه ای تاکید کردند: اقتصاد مقاومتی به عنوان ضرورتی انکار ناپذیر و تحقق آن نیازمند همدلی و همت تمامی نیروهای متخصص و دانشگاهی است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، متن بیانیه پایانی نخستین نخستین گردهمایی مدیران و اساتید گروه های معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور به شرح ذیل است:

با استعانت از خداوند متعال و با درود بی‌کران بر نبی مکرم اسلام و خاتم پیامبران حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) و خاندان پاک ایشان و روح پر فتوح رهبر کبیر انقلاب اسلامی، و شهیدان گلگون کفن انقلاب، نخستین نشست علمی گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه و با همکاری معاونت‌های آموزشی، پژوهشی و استادان معارف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار گردید و در روز پنج شنبه مورخ 23/6/96 در حالی به کار خود پایان داد که اعضای حاضر در این نشست بر موارد زیر تأکید کردند:

شرکت کنندگان در این نشست بر عمل جدی به امور دینی و فرهنگی دانشگاه با محوریت آموزه‌های قرآن و عترت علیهم السلام و تأسی به اندیشه‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری تأکید دارند.

حاضران در این نشست، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره یار دیرین امام و رهبری، آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) به عنوان رییس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه که با همت خویش، دانشگاه آزاد اسلامی را به بالندگی رساند؛ مراتب قدردانی خود را از رهبر فرزانه انقلاب جهت انتصاب شایسته دانشمند فرهیخته، جناب آقای دکتر علی اکبر ولایتی به عنوان رییس هیأت موسس و امنای دانشگاه اعلام می‌دارند و برای پیشبرد اهداف دانشگاه از هر گونه همکاری با ایشان و رییس محترم دانشگاه جناب آقای دکتر فرهاد رهبر فروگزار نخواهند کرد.

اعضای هیأت علمی گروه معارف در این نشست، با تأکید بر انجام فعالیت‌های مشترک گروه‌های معارف اسلامی و معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، تعمیق اندیشه‌های دینی در دانشگاه را ضرورتی مهم تلقی کرده و نقش استادان را به عنوان اثرگذارترین رکن دانشگاه بر اندیشه دانشجویان، مهم و بی‌بدیل قلمداد می‌کنند.

استادان و اعضای هیأت علمی دانشگاه در گروه معارف در این جلسه، با تأکید بر برنامه ‌ریزی و حمایت از برگزاری کرسی‌های آزاد‌‌اندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور تلاش خواهند کرد کلاس‌های درس به ویژه درس معارف اسلامی، به یکی از مناسب‌ترین محمل‌ها برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در امر برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی بدل شود و بر توسعه و رونق بیش از پیش آن همت خواهند گماشت.

شرکت کنندگان در این نشست، مهم‌ترین دغدغه خود را دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت‌های مهم امروز در دانشگاه می‌دانند و ضمن تلاش برای ارائه دروس معارف با زبان روز و متناسب با فکر و ادبیات دانشجو، که مورد تأکید معظم له بوده است تمامی مساعی خویش را در احیاء و توسعه تفکر دینی در دانشگاه و همچنین وحدت حوزه و دانشگاه و تقویت ایمان و عمل و ساختن شخصیّت دینى و معنوى دانشجویان و نیروهای انسانی متخصص و پایبند به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار خواهند گرفت.

برنامه‌ریزی و مشارکت و مشاوره به دانشجویان در ارتقای برنامه‌های فرهنگی همچون تشکل‌های دانشجویی، نشریات دانشجویی، کانون‌های فرهنگی و مذهبی، هیأت‌های مذهبی و غیره در دستور کار شرکت کنندگان در نشست قرار خواهد گرفت.

توسعه پژوهش‌های فرهنگی و دینی جهت ارتقای فعالیت‌های شوراهای فرهنگی دانشگاه‌ها و دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و انجام فعالیت‌های معطوف به هدف، مورد تأکید شرکت کنندگان در این نشست علمی است.

تشکیل و راه‌اندازی کمیته معارف، در استان‌ها به منظور برنامه‌ریزی فرهنگی، آموزشی و پژوهشی مورد تأکید است.

بر ضرورت بهره‌گیری از شیوه‌های نوین آموزش و ابزارهای کمک آموزشی به عنوان مباحث تکمیلی دروس تأکید می‌گردد.

برنامه‌ریزی و حمایت از برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقای سطح فعالیت‌های استادان گروه معارف اسلامی مورد اهتمام اعضای این نشست است.

اقتصاد مقاومتی به عنوان ضرورتی انکار ناپذیر و تحقق آن نیازمند همدلی و همت تمامی نیروهای متخصص و دانشگاهی است. اعضای هیأت علمی دانشگاه تلاش خواهند کرد تا فرهنگ اقتصاد مقاومتی و راه‌های اقدام و عمل به آن بیش از پیش در میان خانواده دانشگاه آزاد اسلامی گسترش یابد.

تحقق دانشگاه اسلامی به تعبیر مقام معظم رهبری منوط به وجود ایمان، انگیزه، شور مقدس، رفتار اسلامی و علم‌آموزی مؤمنانه در دانشگاه است. ایشان، دانشگاه اسلامی را دانشگاهی می‏‌دانند که در آن، علم یک ارزش حقیقی است. از این رو استادان گروه معارف حاضر در این نشست علمی، تلاش خواهند کرد تا مفهوم گسترده دانشگاه اسلامی مدّنظر معظم له را در میان دانشگاهیان اعم از دانشجویان و استادان بیش از پیش تبیین نمایند.

اساتید گروه معارف در دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، جنایات این عصر از وهابی و تکفیری در کشورهای اسلامی گرفته تا بودائیان میانمار را برگشت به عصر جاهلیت دانسته و جنایات آنان را دوری از فرامین الهی به ویژه اسلام ناب محمدی (ص) قلمداد می کند و رضایت و سکوت مدعیان دین داری و حقوق بشر در جهان را ننگ بار می دانند.

در خاتمه اعضای شرکت کننده در این نشست، با آرزوی سربلندی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و طول عمر با برکت برای رهبر معظم انقلاب از معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به جهت برگزاری این نشست، تشکر و قدردانی کرده و ضمن تأکید بر پیگیری و اجرای مفاد این بیانیه با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و مدیران گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور، تداوم اجرای برنامه‌هایی این چنین را خواستارند.

والسلام علی من اتبع الهدی

مدیران و اعضای هیأت علمی شرکت کننده در نخستین نشست علمی گروه‌های معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور

کد خبر: 837212

وب گردی

وب گردی