افزایش 60 درصدی دانش آموزان بیجار نسبت به سال گذشته

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیجار با اشاره به افزایش حدود 60 درصدی جمعیت دانش‌آموزان این شهرستان نسبت به سال گذشته گفت: امسال در کنکور 75 نفر رتبه زیر سه هزار کسب کرده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، غلامرضا جعفری عصر روز جمعه در جمع مردم این شهرستان با اشاره به وضعیت آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: از لحاظ آموزشی در بین 16 منطقه استان کردستان، با توجه به معیارهای سنجشی که یکی از آنها کنکور بوده بیجار از نظر کمی بیشترین قبولی کنکور را داشته است.

وی با اشاره به افزایش حدود 60 درصدی جمعیت دانش‌آموزان این شهرستان نسبت به سال گذشته گفت: امسال در کنکور 75 نفر رتبه زیر سه هزار کسب کرده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیجار در بخشی دیگر از سخنان خود خطاب به والدین دانش‌آموزان تصریح کرد: انتظار داریم همان اندازه والدین به وضعیت تحصیلی و آموزشی فرزندان خود توجه می‌کنند در امر «تربیت» آنان نیز کوتاهی نکنند.

سپاه برای بهسازی 10 مدرسه شهرستان بیجار یک میلیارد ریال کمک مالی کرد

وی با قدردانی از تلاش‌های سپاه در راستای محرومیت‌زدایی گفت: تابستان امسال، سپاه برای مرمت و بهسازی 10 مدرسه سطح شهرستان یک میلیارد ریال کمک مالی کرده است.

جعفری در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه زنگ دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور در تمام مدارس شهرستان به‌صدا در می‌آید، افزود: سال‌تحصیلی جدید حدود 12 هزار دانش‌آموز و پیش‌دبستانی در 650 کلاس درس حاضر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه پوشش کامل تحصیلی یکی از اولویت‌های آموزش و پرورش است، اظهار کرد: حتی برای تحصیل یک دانش‌آموز در دورترین نقاط روستایی هم معلم سیار می‌فرستیم و چنانچه تعداد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی به 4 نفر برسند، معلم به خود آن روستا تعلق خواهد گرفت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیجار خاطر نشان کرد: تلاش مجموعه این است که در هیچ نقطه‌ای از شهرستان دانش‌آموز محروم از تحصیل نداشته باشیم و از همه شهروندان درخواست داریم که در شناسایی این افراد به ما کمک کنند.

وی گفت: دانش‌آموزانی که توانایی مالی نداشته باشند از همه امکانات آموزشی و خوابگاه رایگان بهره‌مند می‌شوند تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل باز نماند.

901

کد خبر: 837226

وب گردی

وب گردی