نخستین محموله کمک به آوارگان میانمار ارسال شد

نخستین محموله کمک های بشر دوستانه جمعیت هلال احمر برای آوارگان میانمار با همکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کشور بنگلادش ارسال شد.

به گزارش ایسکانیوز نخستین محموله کمک های بشر دوستانه جمعیت هلال احمر برای آوارگان میانمار با همکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کشور بنگلادش ارسال شد.

در مرحله نخست ارسال کمک به آوارگان میانمار 40 تن از اقلام زیستی، بهداشتی، درمانی و غذایی با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به بنگلادش ارسال شد.

مصطفی محمدیون، دبیرکل جمعیت هلال احمر با اشاره به پیش بینی 150 تن از اقلام بشر دوستانه برای مردم مسلمان روهینگیای میانمار گفت: همراه این محموله بشر دوستانه تیم ارزیاب اولیه در این سفر حضور دارند و پس از ارزیابی اولیه نسبت به ارسال محموله های دیگر نیز اقدام خواهد شد.

محمدیون از آمادگی استقرار و ایجاد 400 چادر امدادی خبر داد و افزود: حدود 400 نیروی امدادی نیز آماده اعزام به مناطق آسیب زده هستند.

وی با اشاره به اقدام انسان دوستانه در ارسال این محموله برای آوارگان میانمار گفت: محموله امروز پس از بارگیری و تامین شرایط فنی کشور ایران و بنگلادش توسط هواپیمای 747 نهاجا به مقصد بنگلادش ارسال شد.

گفتنی است، قبل از ارسال این محموله به بنگلادش، امیر سرتیپ خلبان حسن شاه صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش آمادگی کامل این نیرو را به رغم تحریم های 40 ساله، برای انجام هرنوع ماموریتی در داخل و خارج از کشور به فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

یادآور می‌شود، نیروی هوایی ارتش در تمامی صحنه‌ها آماده انجام ماموریت های کمک‌رسانی است؛ به طور مثال در حادثه زلزله بم در سال 1382، وقوع سیل پاکستان در سال 2010 و دیگر حوادث و وقایع غیر مترقبه، همکاری قابل توجهی در ارسال محموله‌های بشر دوستانه داشته است.

همچنین پیکرهای شهدای حادثه منا در سال 94 توسط نیروی هوایی ارتش منتقل شد.

704

کد خبر: 837239

وب گردی

وب گردی