دانشگاهیان باید مرزهای جهانی دانش را طی کنند

دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در آستانه شروع سال تحصیلی 97-96 با صدور پیامی، ابراز امیدواری کرد شروع دوباره سال تحصیلی جدید همراه با تحقق امیدها و آرزوهای بزرگ برای جامعه علمی کشور به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی باشد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی متن پیام دکتر فرهاد رهبر بدین شرح است:

بسمه تعالی

حضرت محمد (ص): پرسش نیمى از دانش است

آغاز سال تحصیلی جدید را به همه استادان گرانقدر و متعهد، دانشجویان عزیز و کارکنان خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تبریک و تهنیت می گویم.

تلاقی بهار علم و دانش با هفته دفاع مقدس، بوی ماه مهر را با حماسه و جهاد عجین کرده و این طلیعه گرانقدر نشان از شکوه و بالندگی ایران اسلامی دارد؛ بی شک دانش و معرفت راستین روشنگر چراغ عزت و افتخار این کشور و تداوم بخش آرمان های شهیدان و غیورمردان این سرزمین است.

در هزاره سوم موتور محرک توسعه و پیشرفت هر کشوری از رهگذر دانشگاهها و مجامع علمی آن می گذرد، از تولیدات در حوزه فناوری، تکنولوژی و اقتصاد گرفته تا تولیدات فرهنگی و اجتماعی خاستگاه همگی آنها مجامع علمی و دانشگاهی است.

دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از سه دهه فعالیت علمی، نقش مهمی در ارتقای علمی کشور داشته و هم اکنون با تدوین برنامه ریزی جامع تر، آینده نگری و نیازسنجی دقیق تر برای سربلندی و رفع معضلات کشور با تکیه بر استعداد های استادان و دانشجویان عزمی محکم تر از همیشه دارد.

پرواضح است که دانشگاهیان باید مرزهای جهانی دانش را طی کنند و الگویی روشن از فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی را به نمایش بگذارند و رونق حکمت و فلسفه اسلامی را در سایه کرسی های آزاد اندیشی و به دور از سیاست زدگی طنین انداز نمایند.

از اعضای این خانواده بزرگ به ویژه استادان، پژوهشگران، محققان و دانشجویان گرانقدر می خواهم که با جرأت علمی متکی بر پژوهش و عزم راسخ در جهت توسعه علمی و کارآمد کشور، تولیدات دانش بنیان و رفع مطالبات جامعه در حوزه های مختلف مبادرت ورزند.

امیدوارم در سال "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" محور فعالیتهای دانشگاه آزاد اسلامی بیش از پیش در جهت تحقق این امر معطوف گردد، به طوری که برنامه ریزی و هدف گذاری منتهی به اثربخشی هرچه بیشتر گردد و شروع دوباره سال تحصیلی همراه با تحقق امیدها و آرزوهای بزرگ برای جامعه علمی کشور علی الخصوص دانشگاه آزاد اسلامی و نویدبخش رسیدن به قله های رفیع علم و دانش در عرصه های ملی و بین المللی باشد.

فرهاد رهبر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

کد خبر: 837281

وب گردی

وب گردی