مازندران میزبان اجلاس همکاری های استانی ایران و روسیه می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: اجلاس همکاری های استانی بین ایران و روسیه با شرکت ۱۰ استان از ایران و ۱۰ استان از روسیه در مازندران برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، حسن خیریان پور پیش از ظهر شنبه در نشست فعالان اقتصادی مازندران با سفیر روسیه، فعال سازی دیپلماسی اقتصادی را از جمله اولویت ها اعلام کرد: برای اجلاس همکاری های استانی بین ایران و روسیه در سال جاری اعلام آمادگی کردیم و ۱۰ استاندار روسیه و ۱۰ استاندار ایران در این نشست شرکت می کنند.

خیریانپور، راه اندازی سرای تجاری و آمادگی برای راه اندازی کنسولگری روسیه در مازندران وتشکیل دو کمیته دولتی و خصوصی را از برنامه های برای گسترش مناسبات با روسیه برشمرد.اعزام و پذیرش هیئت ها برای تعمیق مناسبت تجاری، اقتصادی و گردشگری از برنامه هاست.

وی قدمت تاریخی و شرایط سیاسی و هم مرزی روسیه با ایران و مازندران را زمینه توسعه مناسبات با روسیه برشمرد و گفت: مازندران با داشتن سه فرودگاه و بندر فعال، سواحل بسیار زیبا، جنگل، مزارع برنج و راه آهن ظرفیت های خوبی برای توسعه همکاری ها با روسیه دارد.

وی میزان تولیدی انواع محصولات کشاورزی استان را هفت میلیون تن اعلام کرد و گفت: مازندران می تواند نقش فرااستانی و کارکرد کشوری برای توسعه مناسبات داشته باشد.

به گزارش مهر، خیریان پور صادرات محصولات مازاد کشاورزی نظیر مرکبات، گل و گیاه، مرغ و جوجه یکروزه، سیمان، خوراک آبزیان را زمینه های خوب و مناسبی برای گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری با روسیه برشمرد.

خیرانپور با اشاره به استقبال خوب از نمایشگاه توانمندی های اقتصادی ایران در ولگاگراد تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری سالانه نمایشگاه، زمینه مراودات افزایش یابد.

معاون اقتصادی استانداری مازندران یادآور شد: راه اندازی سرای تجاری در ولگاگراد روسیه و دعوت رسمی از استاندار برای سفر به مازندران از دیگر اقدامات برای توسعه همکاری ها به شمار می رود.

902/900

کد خبر: 837378

وب گردی

وب گردی