توصیه های سرپرست شهرداری تبریز پیرامون زیباسازی شهر

سرپرست شهرداری تبریز با تاکید بر این‌که پیرایش و پاکسازی، باید اولویت زیباسازی شهر باشد، گفت: آرامش شهر، مقدم بر زیباسازی است؛ نباید اجازه دهیم تعدد سلایق، موجب پراکنده‌کاری در فضای شهر شود.

به گزارش ایسکانیوز، محمدحسین اسحقی در جمع مدیران شهرداری تبریز با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: متاسفانه بخش عمده‌ای از نازیبایی‌ها و آشفتگی‌های شهر، مربوط به زواید و اجزای پراکنده در سطح شهر است.

وی اضافه کرد: داربست‌ و بنر، محصول یک سری عادت‌های نادرست شهروندی است که بیشترین سهم را در ایجاد مناظر ناخوشایند شهر دارد. این رویه باید با فرهنگسازی صحیح و اجرای روش‌های جایگزین، به سمت اصلاح پیش رود.

سرپرست شهرداری تبریز با تاکید بر این‌که فرهنگ شهروندی، نیازمند اصلاح عادت‌های غیرمنطقی است، به معضل سد معبر اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی از مغازه‌داران، با این تصور که مسیر پیاده‌رو و خیابان مقابل مغازه‌، جزوی از ملک‌ شخصی‌شان است، موانعی را در عرصه عمومی ایجاد می‌کنند؛ این عادت ناپسند، به یک بدعت تبدیل شده و فضای شهر را به خصوص در مسیرهای اصلی، مخدوش کرده‌است.

اسحقی یادآور شد: شهرداری تبریز با ارائه راهکارهای حمایتی و تعریف بسترهای لازم، جدیت خود را در مقابله با سد معبر نشان داده است؛ اما با این حال، نیروهای شهرداری در این خصوص، با مشکلات و فشارهایی مواجهند.

وی در ادامه با بیان این‌که کیوسک‌ها و بازارچه‌های اجاره‌ای سطح شهر، نباید موجب آشفتگی ظاهر شهر، آسیب‌دیدگی فضای‌سبز و محدودیت عابر پیاده شوند، اظهار داشت: مناطق شهرداری باید بر نحوه فعالیت این بخش‌ها نظارت‌ مداوم داشته باشند و اجازه ندهند این واحدها، از کارکرد اصلی خود فاصله بگیرند.

سرپرست شهرداری تبریز در ادامه رسیدگی به وضعیت کانال‌ها و آبروهای سطح شهر را در آستانه فصل بارندگی، ضروری عنوان کرد و افزود: باید توجه داشت که ظرفیت هدایت کانال‌ها محدود است؛ پهنای کانال‌ها هر قدر هم زیاد باشد، نیازمند رسیدگی و لایروبی است.

اسحقی اضافه کرد: لایروبی کانال‌ها باید در برنامه زمان‌بندی مشخص و با در نظر داشتن مختصات و مشخصات موجود، مورد توجه بخش‌های خدماتی و شهرداری‌های مناطق باشد.

در این جلسه شکور اکبرنژاد، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز حضور داشت.

902/900

کد خبر: 837384

وب گردی

وب گردی