مقابله با قمه زنی و حرکات و بدعت‌های انحرافی در ایام عزاداری محرم

دادستان عمومی و انقلاب زنجان گفت: در صورت مشاهده قمه زنی برخورد قانونی و قاطع از سوی دستگاه قضایی و مرجع انتظامی در سطح استان زنجان صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، حجت الاسلام والمسلمین حسن مظفری دادستان زنجان گفت: متاسفانه بعضا مشاهده می‌شود که برخی افراد با حرکات غیر متعارف خود از جمله قمه زنی علاوه بر اینکه اعتبار و حیثیت مکتب تشیع را زیر سوال می‌برند، آن را به دستاویزی برای بهره برداری‌های منفی معاندان نظام و خشن جلوه دادن مکتب تشیع تبدیل می‌کنند.

وی افزود: مسائلی از قبیل: قمه زنی، بازی با آبروی شیعه و مخالف شئون اسلام و نوع عزاداری شهادت سیدالشهدا (ع) است و بر قباحت و کراهت آن بار‌ها از سوی مراجع عظام و علمای دینی تاکید شده و مقام معظم رهبری نیز صراحتا آن را نهی کرده اند.

دادستان زنجان تاکید کرد:مردم شریف استان زنجان و عزاداران شریف حسینی یقینا خود از ناهیان بروز هرگونه منکر و رفتار بدعت گونه و انحراف آمیز خواهند بود و با این حال چنانچه به هنگام برخورد با چنین حرکاتی تذکر لسانی و نهی آنان موثر واقع نشد مراتب را به مراجع انتظامی جهت پیگیری قانونی اطلاع دهند.

902/900

کد خبر: 837392

وب گردی

وب گردی