تولید بیش از 100هزار دستگاه خودرو در مردادماه امسال/ 12 محصول با درجه کیفی 4 ستاره

یکصد هزار و 565 دستگاه خودرو در مرداد ماه امسال در کشور تولید شد که 99 درصد از حجم تولید به خودروهای گروه سبک اختصاص داشت 12 محصول تولیدی درجه کیفی 4 ستاره را به دست آوردند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بر اساس گزارش ارزشیابی خودروهای ساخت داخل که توسط اداره کل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شد، تعداد خودروهای تولیدی کشور در مرداد ماه 96 تعداد یکصد هزار و 565 دستگاه بود که 99 درصد از حجم تولید به خودروهای گروه سبک و یک درصد دیگر به خودروهای گروه سنگین اختصاص داشت. همچنین خودروهای تولیدی کشور در این ماه، شامل 49 مدل خودرو درگروه سبک و شش مدل در گروه سنگین بود. از سوی دیگر از نظر کیفی 12 خودرو در مردادماه سال جاری توانست درجه کیفی چهار ستاره را به کسب کند.

رتبه کیفی برتر وانت ایران خودرو

در گروه خودروهای سبک در بخش وانت و در کلاس قیمتی پایین‌تر از 500 میلیون ریال، خودرو وانت تندراز محصولات ایران خودرو با کسب سه ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل در این بخش را به خود اختصاص داد.

در این کلاس قیمتی، وانت سایپا x51 ساخت شرکت بن‌رو توانست با کسب دو ستاره کیفی در جایگاه دوم قرار بگیرد. گفتنی است که وانت‌های مزدا کارا 2000 تک کابین و دو کابین شرکت بهمن موتور، وانت نیسان‌های تک سوز و دوگانه سوز زامیاد و وانت آریسان ایران خودرو دیزل در این کلاس قیمتی تنها یک ستاره کیفی به دست آوردند.

10 سواری برتر با رده کیفی 4 ستاره

همچنین در گروه سواری و در کلاس قیمتی بالاتر از یک هزار میلیون ریال خودروهای نیو مزدا 3 شرکت بهمن موتور و گرند ویتارای ایران خودرو خراسان و در کلاس قیمتی 750 تا یک هزار میلیون ریال خودروهای هیوندا 20i کرمان موتور و کیا سراتوی شرکت سایپا موفق به کسب چهار ستاره کیفی شدند.

در همین گروه و در کلاس قیمتی 500 تا 750 میلیون ریال خودرو هیوندا 10i کرمان موتور و در کلاس قیمتی 250 تا 500 میلیون ریال خودروهای رنو ساندرو شرکت پارس خودرو، تندر 90 اتوماتیک پلاس، تندر 90 اتوماتیک و پژو 207 اتوماتیک ایران خودرو و همچنین پارس تندر شرکت پارس خودرو با کسب چهار ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل در این گروه را در این ماه به خود اختصاص دادند.

تمامی این خودروهای سواری بر اساس ارزشیابی تیرماه 96 نیز توانسته بودند چهار ستاره کیفی را از آن خود کنند.

2 خودروی کشنده برتر با 4 ستاره کیفی

اما گروه سنگین شامل دو بخش مسافری و باری است که بر اساس گزارش ارزشیابی خودروهای ساخت داخل که توسط اداره کل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت ارایه شد، در بخش باری خودروهای کشنده ولوو 500FH ساخت شرکت سایپا دیزل و کشنده اسکانیا 410G ماموت دیزل با کسب چهار ستاره کیفی بالاترین کیفیت خودروهای تولیدی ساخت داخل در این بخش را به دست آوردند.

این دو خودرو کشنده نیز در ارزشابی قبلی که تیرماه 96 صورت پذیرفت چهار ستاره کسب کرده بودند.

همچنین در بخش مسافری تنها خودرو تولیدی اتوبوس بین شهر اسکانیا 4212 مارال بود. این اتوبوس که توسط شرکت عقاب افشان تولید می‌شود، رده کیفی دو ستاره را از آن خود کرد.

3 محصول ایران خودرو در رده کیفی 4 ستاره قرار گرفتند

شایان ذکر است که بر اساس این گزارش سه محصول ایران خودرو در رده کیفی چهارستاره قرار گرفت و این شرکت از لحاظ تعداد محصولات با درجه کیفی بالا رتبه اول را کسب کرد.

از این نظر دو شرکت کرمان موتور و پارس خودرو هر کدام با دو محصول چهار ستاره در رتبه بعدی قرار گرفتند.

402

کد خبر: 837497

وب گردی

وب گردی