ابداع جالب دانشجوی تبریزی مقیم ایتالیا برای گوشی های هوشمند

دانشجوی ایرانی مقیم ایتالیا "رباط نقاش عکس" برای گوشی های هوشمند طراحی کرد.

به گزارش ایسکانیوز، بهرام لاوی یک دانشجوی نمونه ایرانی در دانشگاه کالیاری ایتالیا، موفق به طراحی یک نرم افزار هوشمند برای گوشی های اندروید، جهت تولید تصاویرهنری حرفه ای شد. این نرم افزار جدید هم اکنون به صورت رایگان در «گوگل پلی» ( فروشگاه گوگل) قرار داده شده است تا مورد استفاده عموم قرار بگیرد.


بهرام لاوی که دانشجوی سال آخر دکتری مهندسی کامپیوتر در شاخه هوش مصنوعی در دانشگاه کالیاری ایتالیاست در سال ۲۰۱۵ میلادی به علت پژوهش های علمی خود موفق به دریافت عنوان دانشجوی نمونه از این دانشگاه شده بود.


لاوی درگفتگو با خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت: من این نرم افزار هوشمند « فوتو استایلایزر» را برای گوشی های اندروید طراحی کردم که تنها رقیب نرم افزار معروف «پریزما» (prisma) محسوب می شود و با استفاده از هوش مصنوعی به تولید آثار هنری می پردازد.


وی افزود: این نرم افزار که برای گوشی های اندروید طراحی شده است، با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری عمیق (شبیه سازی شده از مغز انسان) قادر است عکس های کاربران را به نسخه های هنری و نقاشی شده تبدیل کند.


این دانشجوی نمونه ایرانی با بیان این که از ویژگی های دیگر این نرم افزار می توان به امکان انتخاب حداکثر سه اثر هنری بطور همزمان اشاره کرد که کاربر می تواند ترکیب این سه اثر را در عکس خود مشاهده کند، گفت: این نرم افزار حرفه ای شامل بیش از بیست نمونه از آثار نقاش های معروف جهان است و می تواند تصاویر مورد نظر کاربران را در قالب این آثار هنری تولید کند.


وی افزود: پس از تولید مدل شبیه سازی شده مغز انسان، این نرم افزار قادر خواهد بود تا ویژگی های اصلی عکس کاربران و اثر هنری مد نظر را آموخته و پس از آن یک نسخه ترکیبی را با حفظ ویژگی های هر دو عکس ارائه دهد . بدین ترتیب در نسخه هنری، می توان ویژگی های اصلی هر دو عکس را مشاهده کرد.
به گفته این دانشجوی نمونه ایرانی، حفظ حریم خصوصی کاربران، یکی دیگر از ویژگی های اصلی این نرم افزار است.
لاوی گفت: بسیاری از نرم افزارهایی که برای ویرایش عکس ارائه می شوند نیاز به دسترسی مستقیم به اینترنت را دارند ولی فوتواستایلایز، نخستین نرم افزاری است که فقط در داخل گوشی کاربر تمام پردازش های مورد نیاز را به صورت آفلاین جهت تولید نسخه هنری انجام می دهد.
دانشجوی نمونه دانشگاه کالیاری ایتالیا، « فوتو استایلایزر» را تنها رقیب نرم افزار معروف « پریزما» که با استفاده از هوش مصنوعی جهت تولید عکس های هنری کار می کند دانست با این تفاوت که این نرم افزار ایرانی علاوه بر اینکه امکان ترکیب چندین اثر نقاشی در یک عکس را برای کاربران مهیا می کند نیازی به اینترنت برای پردازش آثار هنری خود ندارد.

901

کد خبر: 837520

وب گردی

وب گردی