کیش ایر یا حیاط خلوت مسوولان منطقه آزاد کیش / وقتی کیش مدیرعامل نداشته باشد

شرکت هواپیمایی کیش ایر که از شرکت های کاملا دولتی و زیر مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش است و براساس قانون باید بخشی از سهام آن واگذار گردد که با توجه به مجموعه قوانین و مقرراتی که سازمان منطقه آزاد کیش برای اجاره دادن پرواز در آن مصوب و اجرایی کرد، جلوی واگذاری این شرکت گرفته شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ براساس این قانون برای رونق بخشیدن گردشگری جزیره کیش مجمع هیات مدیره این شرکت مصوب کرد که در ازای چارتر اتاق در هتل های جزیره کیش، شرکت هواپیمایی کیش می تواند صندلی پروازهای خود را اجاره دهد و این قانون توجیهی برای عدم واگذاری کیش ایر به بخش خصوصی شد.

این تصمیم در رونق گردشگری و چرخش اقتصادی جزیره کیش بسیار موثر بود اما یکباره با توجه به قدرت مدیران ارشد بخش حراست سازمان منطقه آزاد کیش و تغییر معاون بازرگانی این شرکت و جایگزین کردن مدیر حراست هواپیمایی کیش بطور همزمان به عنوان معاون بازرگانی، این مصوبه به محاق رفت.

جالب این است که حراست که خود مسوول پیگیری و بررسی تخلفات احتمالی بازرگانی است به طور همزمان مدیریت این معاونت را نیز عهده دار شد، که به لحاظ قانونی حراست ها حق ندارند به طور همزمان مسوولیت دیگری را داشته باشند.

در حالیکه مونسان مدیرعامل قبلی منطقه آزاد کیش متوجه این اعمال نفوذ شد و با توجه خلوتی جزیره در سال جاری و مشکلات متعدد هتلداران و بازاریان دستور عزل مدیر بازرگانی - حراست این شرکت را صادر و شخص دیگری را جایگزین کرد.

حال در شرایطی که سازمان منطقه آزاد کیش فاقد مدیرعامل است، شنیده شده بار دیگر شخص پر نفوذ این روزهای این سازمان مدیر حراست را بر مسند بازرگانی هواپیمایی کیش نشاند.

قانون تجارت حدود اختیارات مدیرعامل را اجرای مصوبات هیات مدیره می داند، بنابراین با توجه به اینکه هم نحوه اجاره دادن پروازها با مصوبه هیات مدیره مغایر است، هم برطبق اساسنامه کیش ایر معاون بازرگانی باید توسط هیات مدیره انتخاب شود لذا این انتصاب نیز گویا خلاف قانون است.

حال باید دید واکنش مسوولان نظارتی از جله سازمان بازرسی کل کشور نسبت به این اقدامات شائبه انگیز چیست.

402

کد خبر: 837543

وب گردی

وب گردی