افتتاح خانه امید بازنشستگان کشوری ملایر با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی

همزمان با 25 ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان، نخستین خانه امید بازنشستگان استان همدان با حضور جمعی از مسئولین کشوری ، استانی ، شهرستانی و بازنشستگان در ملایر بهره برداری شد.

به گزارش ایسکانیوز، غلامرضا سیفی مدیرصندوق بازنشستگی استان همدان روز شنبه در مراسم افتتاح خانه بازنشستگان کشوری ملایر با بیان این که اعتبار هزینه شده برای احداث خانه امید ملایر 8 میلیارد ریال است و افزود: خانه امید ملایر دارای زیربنای 530 مترمربع است که حدود 600 میلیون ریال نیز برای تهیه تجهیزات آن هزینه شده است.

وی اظهار کرد: عملیات اجرایی خانه امید ملایر از سال 94 در محل باغ گل این شهر آغاز شد، و نخستین خانه امید استان همدان است که بهره برداری شد و بزودی نیز احداث خانه امید همدان آغاز خواهد شد.
سیفی ارتقاء و بهبود وضعیت روحی و جسمی بازنشستگان، حضور در اجتماع و خروج از عزلت و خانه نشینی و تکریم و بزرگداشت بازنشستگان را از جمله اهداف خانه امید برشمرد و ادامه داد: خانه امید ملایر شامل بخش هایی همچون سالن اجتماعات، نمازخانه، سالن ورزشی و اتاق پزشک است و یک مجموعه فرهنگی و آموزشی است.

وی همچنین تصریح کرد: ساخت خانه‌های امید از سوی صندوق بازنشستگی کشوری با هدف ایجاد شرایط رفاهی و تفریحی، استفاده از توانمندی های ‏بازنشستگان، گذران اوقات فراغت و افزایش مشارکت آنان در فعالیت‌های فرهنگی، ‏اجتماعی از سال 1386 آغاز شد.

محمد کاظمی نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تقویت فرهنگ تجلیل و تکریم از بزرگان، فرهیختگان و بازنشستگان تاکید کرد و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی می توانند به عنوان گروه مشاور از بازنشستگان استفاده کنند.

وی با اشاره به گام های خوب وزارت رفاه در راستای حمایت و کمک به بازنشستگان گفت: در بررسی برنامه ششم در مجلس طبق مصوبه ای دولت را موظف به همسان سازی حقوق و مزایای بازنشستگان کرد که ما در مجلس پیگیر این قانون خواهیم بود.

901

کد خبر: 837545

وب گردی

وب گردی