برخورد ضربتی پلیس با تخلفات رانندگی شبانه در شیراز

طرح ارتقای امنیت ترافیکی برخورد با تخلفات رانندگی با مدیریت عملیاتی پلیس راهور در ۶ منطقه شیراز اجرا شد.

به گزارش ایسکانیوز، این طرح شبانه با عنوان آغاز حرکت ضربتی پلیس راهور در برخورد با تخلفات رانندگی به ویژه تخلفات خطرناک و مخاطرهآمیز در بخشی از مناطق شیراز اجرا شد.

رئیس پلیس راهور شیراز از این طرح به عنوان یکی از دغدغهها و نگرانیهای اصلی شهروندان یاد کرد و گفت: برقراری نظم و آرامش در سطح شهر به ویژه مناطق ورودی شیراز از اهداف اصلی اجرای این طرح ضربتی است.

سرهنگ فرج ا... موسوی در حاشیه اجرای این طرح اظهار داشت: رانندگی همراه با حرکات مخاطره آمیز، رانندگی در حالت غیرطبیعی، دور دور کردن، ایجاد آلودگی صوتی و سرعت غیر مجاز از جمله تخلفات اصلی مورد نظر پلیس راهور در اجرای این طرح است.

وی در مورد نحوه برخورد با این رانندگان نیز گفت: علاوه بر توقیف خودرو و جریمه، راننده خاطی نیز به مراجع قضایی معرفی میشود.

سرهنگ موسوی با تاکید بر تداوم اجرای این طرح افزود: اجرای این طرح و همچنین گشتهای محسوس و نامحسوس پلیس راهور به منظور تحقق اهداف پیش بینی شده طرح تا پایان سال به صورت مستمر اجرا میشود. به گفته رئیس پلیس راهنمایی شیراز برای این منظور بیش از هفت تیم گشتی با 25 پرسنل گشتی ساماندهی شدهاند.

وی با اشاره به آثار مطلوب اجرای این طرح در کاهش ترافیک معابر شمالی شیراز افزود: این طرح در مناطقی از کلانشهر شیراز شامل بزرگراه چمران، حسینیالهاشمی، میرزای شیرازی، صنایع و شهید حسابی و همچنین در معالی آباد و شهر صدرا اجرا شد.

رئیس پلیس راهنمایی شیراز تاکید کرد که این طرح در تمامی مناطق شیراز به صورت متناوب و برنامهریزی شده، اجرا میشود.

رئیس پلیس بزرگراه شیراز سرگرد عباس زارع نیز گفت: در مجموع در محدوده اجرای این طرح ضربتی، 128 مورد توقیف انجام شده که از این تعداد 99 مورد به صورت نامحسوس و 29 مورد دیگر توسط تیمهای شیفت شب، اعمال قانون(جریمه) شدند.

وی تصریح کرد: همچنین در زمان اجرای این طرح کنترل و نظارت بر تردد 800 دستگاه خودرو صورت گرفت که از این تعداد 171 برگ جریمه صادر شده است.

زارع با بیان اینکه برخی از این رانندگان با سرعت بالا در معابر و بزرگراههای شیراز تردد میکنند که نه تنها جان خود بلکه جان رانندگان خودروهای دیگر و شهروندان را هم به خطر میاندازند، اظهار داشت: اینگونه رانندگان در صورتی که به فرمان پلیس توجه نکنند، بدون هیچ گونه گذشتی بعد از توقیف خودرو به مراجع قضایی معرفی میشوند.

«خبرجنوب»

902/900

کد خبر: 837627

وب گردی

وب گردی