هیچ مانعی برای بازنشستگی پیش از موعد بانوان وجود ندارد

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: از طرح بازنشستگی پیش از موعد بانوان که در هیات دولت مطرح شده است، در مجلس حمایت می کنیم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر،حمیدرضا حاجی بابایی گفت: هیچ مانعی برای بازنشستگی پیش از موعد بانوان وجود ندارد،بی توجهی به ایجاد تسهیلات قانونی بازنشستگی پیش از موعد بانوان ظلم مضاعفی در حق آنها خواهد بود.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه ادامه داد: از طرح بازنشستگی پیش از موعد بانوان که در هیات دولت مطرح شده است در مجلس حمایت می کنیم.

وی با اشاره به مصوبه بازنشستگی زنان با ۲۰سال سابقه کار در قانون برنامه ششم، گفت: این قانون در برنامه ششم توسعه کشور پیشنهاد و پیگیری شد.

حاجی بابایی تصریح کرد :در همان زمان هم توضیح داده شد که ۹۵۰ هزار خانم در ادارات در حال فعالیت هستند که ۵۱۰هزار نفر از این افراد در آموزش و پرورش هستند و ۲۷۰ هزار از این افراد سابقه کمتر از ۲۰ سال دارند که شامل این قانون نمی‌شوند. با توجه به اینکه اجرای این طرح تبصره‌های خاصی دارد و حقوق افراد دو سوم خواهد شد، بنابراین می‌توان برآورد کرد که شمار افراد متقاضی بازنشستگی به بیش از ۱۰ هزار نفر نمی‌رسد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: با توجه به لزوم ایجاد یک میلیون و ۵۰۰ فرصت شغلی در برنامه ششم توسعه، تصویب این طرح می تواند زمینه ساز جذب و بکارگیری نیروی جوان در دستگاهها و موسسات دولتی وغیردولتی باشد.

وی با اشاره به لزوم تکریم بازنشستگان گفت: بازنشستگی فصل نوینی از زندگی افرادی است که بهترین سالهای عمر خود را در کمال صداقت و عشق در حوزه های مختلف در سنگر خدمت به مردم سپری کرده اند و در تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده اند.

وی به ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه کشور در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان اشاره کرد و افزود: این قانون از اول فروردین ۱۳۹۶ باید اجرایی شود و به تدریج بازنشستگان کشوری ولشکری در شرایط مناسب حقوقی در کشور قرار گیرند.

حاجی بابایی لزوم برقراری بیمه های حمایتی مناسب برای بازنشستگان با توجه به افزایش جمعیت سالمندان کشور و لزوم توجه به بهزیستی آنها را یادآوری کرد و آن را از ضروریات زندگی آنها برشمرد.

705

کد خبر: 837644

وب گردی

وب گردی