تماس‌های تلفنی خطرناک

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی قم با بیان اینکه روزانه حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تماس با اورژانس قم انجام می‌شود، گفت: تعداد بسیاری از این تماس‌ها مزاحم تلفنی است یا سئوال بی‌مورد دارند.

به گزارش ایسکانیوز، در پاسخ به این سؤال که روزانه چند تماس با مرکز اورژانس قم انجام می‌شود، اظهارداشت: قم به شهر مناسبت‌ها معروف است و روزانه بیش از دو هزار و ۵۰۰ بار تلفن ۱۱۵ قم توسط نیازمندان به خدمات اورژانسی به صدا در می‌آید و حتی در برخی روزها سه هزار تماس با اورژانس قم گرفته می‌شود.

وی افزود: از دو هزار و ۵۰۰ تماس ۱۰ درصد آن منجر به اعزام می‌شود و در مدت ۲۴ ساعت معمولا ۲۰۰ تا ۳۰۰ آمبولانس پس از تماس همشهریان به محل حادثه اعزام می‌شود.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی قم در پاسخ به این سؤال که با توجه به این که یکی از مزاحمان تلفنی که مشکلات زیادی را ایجاد کرده بود و به تازگی دستگیر شد، آیا اورژانس همچنان با این موضوع درگیر است، گفت: یکی از معضلات در قسمت تماس با اورژانس است که متأسفانه همچنان وجود دارد؛ همه باید بدانند که مزاحمت‌های تلفنی برای اورژانس ۱۱۵ تهدید سلامت فردی است که به خدمات اورژانسی نیاز دارد.

وی ادامه داد: عده‌ای اطلاعات پزشکی و برخی اطلاعات متفرقه‌ای را از ما می‌خواهند که ارتباطی با فوریت‌های پزشکی ندارد و ظرفیت مردمی که نیازمند هستند را اشغال می‌کنند.

خطرناکترین نوع مزاحمت

فراهانی گفت: عده‌ای هم متأسفانه مزاحمان تلفنی هستند که این قضیه واقعاً ما را آزار می‌دهد و در دسته بندی میان آن‌ها باید گفت که برخی از آن‌ها واقعاً خطرناک هستند.

وی تصریح کرد: بدترین و خطرناک‌ترین نوع بی‌فرهنگی وخطرناکترین مزاحمان کسانی هستند که تماس می‌گیرند و شرح حال و آدرس می‌دهند و منجر به مأموریت واقعی و اعزام خودروی اورژانس می‌شوند.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم افزود: در مواردی نیروهای اورژانس اعزام شدند و مکان را پیدا نکردند و تماس گیرنده تلفن همراه خود را هم خاموش کرده است.

فراهانی گفت: متأسفانه چندین بار در نزدیکی پایگاه یک مأموریت رخ داده اما خودرو برای تماس مزاحم تلفنی از پایگاه خارج شده بوده و نتوانستیم خدمت رسانی خوبی به آن مصدومان داشته باشیم.

پیش از مأموریت، مزاحمان تلفنی و پس از مأموریت، موتورسواران بیشترین مشکل را برای اورژانس بوجود می‌آورند

وی تأکید کرد: پیش از مأموریت، مزاحمان تلفنی و پس از مأموریت، موتورسواران بیشترین مشکل را برای اورژانس بوجود می‌آورند.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم در پاسخ به این سئوال که راهکار شما برای جلوگیری از این مزاحمت‌ها که معضل سه دستگاه اورژانس، آتش نشانی و نیروی انتظامی است چیست، گفت: مرکز فوریت‌های پزشکی برای مقابله با این اقدام ناشایست دستور قضایی می‌خواهد تا در لحظه با مزاحمان برخورد شود زیرا عده‌ای در حال حاضر پشت خط مانده‌اند و این که ما روال قضایی را طی کنیم دیگر سودی ندارد.

به گزارش مهر، وی با بیان این که انتظار این است که سه دستگاه امدادی از بروکراسی اداری برای بحث‌های قضایی خارج شوند و در لحظه با متخلفان برخورد شود، گفت: این افراد حقوق شهروندان را زیر سؤال می‌برند و حق مسلم شهروندی از نوع حیاتی آن، تحت الشعاع این مزاحمت‌ها قرار گرفته است و دغدغه جدی ما این است که مسئولان مربوطه پیگیر این قضیه که با جان مردم سر و کار دارد باشند.

902/900

کد خبر: 837696

وب گردی

وب گردی