شناگر بهشهری رکورد شنای بی وقفه ایران را شکست

مرتضی قلندری، شناگر ۵۳ساله بهشهری، شنای استقامت خود را در استخر تربیت بدنی بهشهر ثبت کشوری کرد و رکورد شنای بی وقفه کشور را شکست.

به گزارش ایسکانیوز،مرتضی قلندری شناگر ۵۳ بهشهر از صبح روز جمعه گذشته شنای مستمر استقامت خود را در استخر تربیت بدنی بهشهر آغاز کرد و این شنا را در ۳۳ ساعت و ۵ دقیقه و طی کردن ۵۶کیلومتر و ۱۸۰متر تا عصر روز شنبه به اتمام رساند.
تاکنون شناگری آذری از ارومیه، رکورد شنای استقامت ۲۲ساعت و ۱۶ دقیقه را در کارنامه خود داشت و مرتضی قلندری شناگر بهشهری تلاش دارد تا با گذشتن از این رکورد، رکورد جدیدی را در شنای استقامت کشور برای خود ثبت کرد.
مرتضی قلندری شناگر بهشهری، دو ثبت کشوری دیگر هم از سال های گذشته در کارنامه خود دارد. این ورزشکار سال گذشته، با حضور مسئولان ثبت رکوردهای ملی ایران از عمق دریای خزر به سمت منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد بهشهر را به ثبت رساند و با این ثبت، ۲۰ کیلومتر و ۹۰۰ متر از عمق به ساحل دریای خزر را بی‌وقفه در مدت حدود ۱۲ ساعت شنا کرد.
به گزارش مهر، قلندری، علاوه بر شنا در عمق دریا و شنای بی‌وقفه در ۱۲ ساعت، در بخش ثبت ۱۰ هزار میل در ۱۲۰ دقیقه هم رکورددار کشور است.

902/900

کد خبر: 837724

وب گردی

وب گردی