عزاداری در ماه محرم با پرچم های چینی /برای تولید داخل عزاداری کنیم

رییس اتحادیه صباغان و گل زنان با انتقاد از واردات بی رویه پرچم به کشور، گفت: بیش از 30 درصد پرچم های کشور وارداتی است و شاهد واردات پرچم های ماه محرم از چین هستیم.

حسن سلیمی رییس اتحادیه صباغان و گل زنان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به وضعیت بازار در ماه محرم گفت: قیمت اجناس در مقایسه با سال گذشته تغییر چشمگیری نکرده است.

او با انتقاد از افزایش هزینه ها در سال جاری گفت: این ثبات قیمت در حالی است که شاهد افزایش 20 درصدی هزینه ها مانند بیمه و حقوق کارگران و نیز افزایش اجاره هستیم اما در این شرایط رکود در بازار مانع از افزایش قیمت ها شده است.

سلیمی تصریح کرد: در حالی که در این صنف کیفیت تولیدات داخلی بسیار خوب است اما همواره شاهد افزایش قاچاق و واردات از کشورهایی مانند چین هستیم که این موضوع تولید را فلج کرده است.

رییس اتحادیه صباغان و گل زنان گفت: از سال 70 به بعد کم کم سفارشات ما کاهش یافت و پس از بررسی متوجه جولان کالاهای وارداتی در بازار شدیم و قیمت پایین تر کالاهای وارداتی منجر به این شد که واحد های تولیدی ما تعطیل شوند.

به گفته سلیمی تنها 10 درصد اجناس وارداتی در این صنف از مبادی رسمی به کشور وارد می شود و بیش از 90 درصد آن قاچاق است.

او ادامه داد: نزدیک به 30 تا 40 درصد پرچم های موجود در کشور وارداتی و 60 درصد آن تولید داخل است.

سلیمی با اشاره به واردات پرچم های مخصوص محرم از چین گفت: سال ها است که شاهد واردات جانماز چینی هستیم و در کنار آن پرچم های مخصوص محرم نیز با قیمت بسیار پایین تر از تولید داخلی به کشور وارد می شود.

او به این نکته نیز اشاره کرد که در این شرایط باید از تولیدات داخلی حمایت شود نه این که با واردات بی رویه تولید کنندگان را با مشکلات بسیاری مواجه کنیم.

400

کد خبر: 837777

وب گردی

وب گردی