رئیس مجلس: مشکلات تروریستی منطقه درد مشترک ادیان مختلف است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید نیازهای مراکز فرهنگی و دینی مرتفع شود.

به گزارش ایسکانیوز، علی لاریجانی که امروز (یکشنبه، 26 شهریور ماه) به استان آذربایجان غربی سفر کرده است، در بازدید از کلیسای حضرت مریم ارومیه با بیان اینکه « این کلیسا از جاهای مقدس با سابقه تاریخی و قدمت بالا محل رجوع مسیحیان و آشوریان است» اظهار داشت: مسئولین میراث فرهنگی با حفظ میراث کهن دینی و رفع نیازهای این مراکز در راستای افزایش بازدید و توجه جهانیان به این اماکن تلاش کنند.

وی با بیان اینکه «در تفکر اسلامی توجه خاصی به اهل کتاب و مسیحیان شده است» گفت: معجزات حضرت مسیح از قبل از تولد تا زمان مبعوث شدن در قرآن کریم اشاره شده که نشان از قرابت اسلام به مسیحیت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با بررسی آثار چاپ شده از حواریون و کتاب یوحنا می‌توان نگاه عمیق به توحید را در این آثار دید.

وی با اشاره به اینکه «مسیحیت در قرآن مکتبی توحیدی است» اظهار داشت: در مجلس و در قانون بودجه به مراکز دینی توجه شده که شامل مساجد مسلمانان و اماکن مذهبی فرق اهل کتاب می‌باشد و امیدوارم تلاش‌ها در این زمینه ادامه داشته باشد.

لاریجانی مشکلات تروریستی موجود در منطقه را درد مشترک ادیان مختلف دانست و تصریح کرد: باید برای رفع معضل تروریسم در منطقه دست در دست هم تلاش کنیم.

301

کد خبر: 837808

وب گردی

وب گردی