سوآپ 720 هزار بشکه نفت خام توسط خطوط لوله منطقه شمال

معاون عملیات منطقه شمال از انتقال720 هزار بشکه نفت خام کشورهای حاشیه دریای خزر در طرح سوآپ از 31 مرداد تاکنون خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه شمال، شیرافکن قربانی معاون عملیات منطقه شمال با اشاره به آغاز طرح سوآپ نفت کشورهای حاشیه دریای خزر به پالایشگاه‎های تهران و تبریز، از انتقال بیش از 720 هزار بشکه نفت خام از آغاز عملیات سوآپ تا 18 شهریور خبر داد.

او افزود: این حجم نفت خام طی دو مرحله توسط خط لوله 32 اینچ انتقال نفت خام نکا – ساری - ری در منطقه شمال منتقل شده است.

قربانی افزود: طرح سوآپ پس از توقف هفت ساله در روزهای گذشته با متوسط حجم انتقال روزانه 10 هزار بشکه راه اندازی شده است تا با رفع موانع و آمادگی بیشتر شرکت‎های سوآپ، این حجم تا پایان سال میلادی به 40 هزار بشکه افزایش یافته و در سال آینده برای رسیدن این حجم به 200 هزار بشکه نیز برنامه ریزی شده است.

معاون عملیات منطقه شمال ظرفیت فعلی خطوط لوله و تاسیسات منطقه برای انتقال نفت خام را بیش از 370 هزار بشکه در روز اعلام و تاکید کرد: این ظرفیت تا 500 هزار بشکه قابلیت ارتقا دارد.

او با اشاره به واقع شدن بخش اعظم این خط انتقال و مراکز انتقال نفت در مناطق دورافتاده و عبور خط لوله سوآپ از مناطق سخت‎گذر کوهستانی و جنگلی، انتقال نفت خام در این شرایط را با تلاش شبانه‎روزی کارکنان در این مراکز ممکن دانست و گفت: راه اندازی مجدد سوآپ نفت در منطقه شمال موجب تقویت روحیه کار، تلاش و نشاط در بین کارکنان مراکز پنج‎گانه مسیر خط لوله سوآپ نفت شده است.

قربانی تاکید کرد: تمامی تجهیزات و تاسیسات منطقه برای انتقال مستمر و ایمن نفت خام در طرح سوآپ آماده است.

402

کد خبر: 837850

وب گردی

وب گردی