ردپای پتروشیمی ها در افزایش قیمت ظروف یکبار مصرف / ظروف یکبار مصرف" گیاهی" وجود ندارد

رییس اتحادیه صنف پلاستیک تهران با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه و کاهش عرضه از سوی پتروشیمی ها گفت:این موضوع موجب افزایش قیمت ظروف یکبار مصرف و ضرر تولید کنندگان شده است.

سید رحیم مقیمی رییس اتحادیه صنف پلاستیک تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با اشاره به وضعیت بازار ظروف یک بار مصرف گفت: افزایش قیمت مواد اولیه از سوی پتروشیمی و کاهش عرضه موجب شده تا تولیدکنندگان با مشکلات بسیاری مواجه شوند.

او افزود: قیمت مواد اولیه از سوی پتروشیمی تا 35 درصد گران شده و همین امر موجب افزایش قیمت ظروف یکبار مصرف در بازار شده است.

رییس اتحادیه صنف پلاستیک تصریح کرد: این در حالی است که در دهه اول ماه محرم میزان مصرف ظروف یک بار مصرف افزایش می یابد و این کاهش عرضه موجب شده تا تولید کنندگان دو برابر ضرر کنند و در این بین سودجویان اقدام به تولید مواد نامرغوب با قیمت پایین تر می نمایند.

به گفته مقیمی بسیاری از اعضای این صنف با توجه اعتقادات خود در ماه محرم، ظروف یک بار مصرف را با سود بسیار ناچیز به مصرف کننده عرضه می کنند.

او با انتقاد از نحوه عرضه مواد اولیه از سوی پتروشیمی ها گفت :پتروشیمی ها مواد اولیه را با اعتبار شش ماهه به چین و سایر کشورهای خارجی عرضه می کنند، در حالی که این شرایط برای تولید کنندگان داخلی فراهم نیست و مواد اولیه با قیمتی بالاتر از فروش به سایر کشورها، به دست تولیدکننده می رسد.

مقیمی ادامه داد: در شرایطی که صحبت از حمایت از تولید داخلی است، مواد اولیه مورد نیاز تولید داخلی توسط پتروشیمی ها با قیمتی پایین تر به کشورهای خارجی فروخته می شود. این در حالی است که به دلیل کارشکنی پتروشیمی ها بسیاری از واحدهای تولیدی این صنف تعطیل شده است.

رییس اتحادیه صنف پلاستیک تهران با تاکید بر این که ظروف یکبار مصرف موجود در بازار تولید داخلی است، گفت: در کشور ظروف یکبار مصرف گیاهی وجود ندارد و 70 درصد آن از پلیمر ساخته می شود.

او با اشاره به از دست دادن بازارهای صادراتی در این بخش گفت: مشکلات موجود در این بخش و عدم حمایت از تولیدکنندگان موجب از دست دادن بازارهای صادراتی شده است و به جای افزایش صادرات ما شاهد تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی هستیم.

400

کد خبر: 837911

وب گردی

وب گردی