تجلیل از برگزیدگان سوگواره شعر و نوحه سفینه در یزد

برگزیدگان و شایستگان تقدیر نخستین سوگواره شعر و نوحه سفینه یزد معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش ایسکانیوز، آیین اختتامیه نخستین سوگواره شعر و نوحه سفینه با حضور آیت‌الله ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، حجت الاسلام حسینی کوهستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد، حجت الاسلام زکریا اخلاقی شاعر آیینی استان و ایران، کوچک زاده رئیس حوزه هنری استان و جمعی از مداحان و مدیران هیئات مذهبی یزد و با اجرای عبدالمجید سهرابی در مسجد روضه محمدیه یزد برگزار شد.

در ابتدای بخش تقدیر مراسم، از حجت الاسلام حاج شیخ حسین صالح نسب پیشکسوت شعر و نوحه آیینی و سراینده دیوان "صالح یزدی" با اهدای لوح تقدیر و هدیه فرهنگی تقدیر به عمل آمد، در بخش پیشکسوت نوحه سرا هم از "حاج رضا کمالی" از اردکان تقدیر شد.

"مهدی بهشتی"، "جمال مفیدیان"، سیدمحمد پزشکی"، احمد مضطر زاده" و " احمد ذاکری" هم در این سوگواره به عنوان نفرات شایسته تقدیر در بخش نوحه با هدای تندیس و لوح تقدیر مورد تجلیل قرار گرفتند.

در بخش نوحه، به تشخیص هیئت داوران تنها یک شعر به عنوان برگزیده مورد تجلیل قرار گرفت که توسط "سیدعلی میری" سروده شده بود.

قسمت دوم تقدیر از برگزیدگان این جشنواره با تجلیل از "اکبر علی بیکی" شاعر و پیشکسوت و دبیر ادبیات یزد آغاز شد، وی در این سوگواره به عنوان شاعر پیشکسوت مورد تجلیل قرار گرفت.

بخش شعر این سوگواره هم به مانند بخش نوحه 5 نفر شایسته تقدیر داشت و از "محمد مروستی زاده"، "طاهره نوری"، "زهرا غلامزاده"، "پریسا بهاری" و "زهرا خوشنواز" تجلیل به عمل آمد.

در بخش شعر هیئت داوران "سکینه سلمانی نژاد"، "قاسم اردکانی"، "فریبا قیومی زاده"، "فرزانه سعادتمند" و "فائزه زرافشان" را به عنوان نفرات برتر معرفی کرده و مورد تجلیل قرار گرفتند.

901

کد خبر: 837962

وب گردی

وب گردی