آغاز همایش هم‌اندیشی مخترعان و اساتید برتر بسیج علمی در دانشگاه آزاد اسلامی

همایش هم‌اندیشی مخترعان و اساتید برتر بسیج علمی از دقایقی پیش با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درهتل فرهیختگان آغاز گردید.

به گزارش ایسکانیوز، همایش هم‌اندیشی مخترعان، مبتکران و اساتید برتر بسیج علمی کشور با حضور فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و حسین قدیانی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری و جمعی از خانواده‌های شهدای نخبه مدافع حرم در هتل فرهیختگان برگزار شد.

حسین قدیانی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری صبح امروز (دوشنبه 27 شهریور) در همایش مخترعان، مبتکران و اساتید برتر بسیج علمی کشور، اظهار داشت: امروزه محوری‌ترین و اساسی‌ترین مسائل در دنیا مباحث علمی و پژوهشی است.

حسین قدیانی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری در ادامه افزود: نظام جمهوری اسلامی تنها نظامی است که به دنیا دست رد زده است و برای مطرح کردن خود، بایستی در حوزه های علوم دقیقه و انسانی و پایه بحث های جدیدی در دنیا مطرح کند، چرا که بحثی که امروزه دنیا با آن برخورد می کند بحث علم و فناوری است .

وی ضمن بیان رفتار امریکا به جنگ های جدید اشاره کرد و افزود: با اتفاقاتی که در دنیا شاهد هستیم جنگ ها ترکیبی از سخت افزار و نرم افزار هستند بطوری که رفتار امریکایی ها در برخورد با کوبا در زمان گذشته، و رفتار امریکا با ونزوئلا در حال حاضر نمونه هایی از آن است.

حسین قدیانی خاطر نشان کرد: اتفاقاتی که میان امریکا و کره شمالی مطرح است ترکیبی از جنگ نرم و سخت است و امریکا هزینه های خود را به کشوری مانند کره شمالی که فقط قدرت سخت دارد تحمیل می کند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با اشاره به جنگ نرم افزود: آمریکا شوروی را در مقابل جنگ ستارگان قرار داد و در نهایت با استفاده از جنگ نرم شوروی را مغلوب کرد.

قدیانی ادامه داد: ادعای غربی‌ها این است که شوروی را با انداختن به رقابت تسلیحاتی در بنیه‌های اقتصادی تضعیف کرده‌اند که تمام این مسائل نشان از این دارد که باید تغییر رویکرد داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری با اشاره به نحوه مدیریت کشور و تحقیقات در کشور گفت: باید نوع تحقیقات خود را تغییر دهیم همانگونه که حضرت امام با مردمی کردن تمام امور، کشور را اداره کرد و نمونه آن مدیریت جنگ تحمیلی توسط امام خمینی بود.

وی در رابطه با بحث تحقیق و مدیریت در کشور افزود: ما نمی خواهیم دنباله رو سیستم های مدیریت غربی باشیم. دو جبهه برای ما مطرح است. مدیریت دانش و دیگری مدل تحقیقاتی که باید مدل تحقیقاتی خود را از یک مدل دولتی به مدل مردم پایه، تغییر دهیم.

قدیانی در ادامه به تعامل و دستاورد های بسیج علمی اشاره کرد و تاکید کرد: بسیج علمی یک نوع آمیختگی با دانشگاه آزاد که یک دانشگاه مردمی است دارد و در مباحث هایتک با سابقه نمایشگاه جهادگران علم و فناوری،ب سیج علمی توانست با تعامل به دستاوردهای اولیه برسد.

قدیانی عنوان کرد:ما باید یک مبانی و ادبیات جدید در ساختار علمی کشور ایجاد کنیم و بسیج به دنبال مردمی پایه هاست و ما اکنون به دنبال این مهم هستیم.

وی در ادامه سخنان خود به تعامل بین دستگاهها برای رشد و شکوفایی علمی اشاره کرد و گفت: امیدوارم در یک فرایند تعاملی بین وزارت علوم و دانشگاه آزاد و سازمان بسیج علمی شاهد شکوفایی هرچه بهتر حرکت علمی کشور باشیم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی امروز در حال بازگشت به سمت ریل‌های انقلاب اسلامی است و امیدواریم با همکاری که با بسیج دارند، بتوانیم به عنوان یک کشور مقتدر در منطقه عمل کنیم.

کد خبر: 837979

وب گردی

وب گردی