دشمن دنبال این است که پیشرفت علمی ما را محدود کند

همایش هم‌اندیشی مخترعان و اساتید برتر بسیج علمی از دقایقی پیش با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی درهتل فرهیختگان آغاز گردید.

به گزارش ایسکانیوز، همایش هم‌اندیشی مخترعان، مبتکران و اساتید برتر بسیج علمی کشور با حضور فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و حسین قدیانی رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری و جمعی از خانواده‌های شهدای نخبه مدافع حرم در هتل فرهیختگان برگزار شد.

دکتر فرهاد رهبر رییس دانشگاه آزاد اسلامی در این همایش با زنده نگه داشتن هفته دفاع مقدس گفت: در دفاع مقدس نظام سلطه با تمام توان به عراق کمک کردند، و ما با دست خالی در مقابل تمام کفر ایستادیم.

فرهاد رهبر گفت: رمز موفقیت ما در هشت سال دفاع مقدس الگوی بسیج بود که حضرت امام طراحی کردند و از آن استفاده کردیم و با تفکر بسیجی و با درایت و با علم جنگ را بسیجیان اداره کردندو پیروز شدیم.

وی با اشاره به مدل بسیجی همراه با علم و عقل و عمل افزود: در جنگ تحمیلی یک مدل به دست آوردیم و این مدل امروز در دفاع از حرم توسط مدافعین حرم استفاده می شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به شکست دشمن در مواجهه نظامی و تغییر رویارویی با جمهوری اسلامی گفت: خصومت استکبار علیه جمهوری اسلامی همچنان باقی است؛ امروز هدف تمامی تحولات منطقه ای جمهوری اسلامی است و تا زمانی که نظام جمهوری اسلامی ایران برپاست، خصومت دشمن به رهبری آمریکا همچنان پابرجاست.

وی تاکید کرد: با همان الگو و تفکر بسیجی که حضرت امام طراحی کردند و مقام معظم رهبری امروز بر آن تاکید دارند، دشمن آرزوی خود را به گور خواهد برد.

فرهاد رهبر گفت: در عرصه نظامی دشمن از ما شکست خورده است و دشمن دارد تلاش می‌کند در عرصه های دیگر جبهه های جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران باز کند و به آن اهداف شوم خود برسد.

وی تصریح کرد: وظیفه ی بسیجی و یک سازمان بسیجی شناخت از طراحی دشمن است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی و لزوم شناسایی تحرکات دشمن قبل از آغاز عملیات گفت: امروز هم همین وضعیت است؛ امروز نظام سلطه به دنبال انحصارطلبی علم و جلوگیری از پیشرفت های علمی کشورهای تحت سلطه و جهان سوم است.

وی گفت: نظام سلطه امروز نمی خواهد دیگر کشور ها مجهز به قدرت علمی شوند، چون قدرت علم پشتوانه همه ابزاری است که امروز نظام سلطه در اختیار دارد.

فرهاد رهبر با بیان اینکه دشمن امروز علم را به عنوان ابزار سلطه در اختیار گرفته است، تاکید کرد: شما شاهدید که در انرژی هسته ای دشمن تمام تلاش خود را کرد تا جمهوری اسلامی مسلط به فناوری هسته ای نشود.اگر ما در محرمانه ترین فناوری روز دنیا و فناوری‌های موشکی و دفاعی توانسته‌ایم از مرز دانش عبور کنیم آیا نمی توانیم در فناوری های دیگر چنین کاری انجام دهیم؟

وی با افزود: دشمن دنبال این است که پیشرفت علمی ما را محدود کند، ما را متوقف کند چون می داند که اگر ما بتوانیم به علم دسترسی پیدا کنیم اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در جهان تثبیت می کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز به حول و قوه الهی دانشمندان ما توانسته اند این طراحی دشمن را به جهت جلوگیری از پیشرفت علمی جمهوری اسلامی ایران شکست دهند و متوقف کنند و پیشرفت علمی را به اثبات برسانند.

وی ادامه داد: آیا دشمن امروز دست می کشند که ما همچنان با همان سرعت خود پیش برویم، اینکه مقام معظم رهبری تاکید کردند سرعت پیشرفت علمی متوقف نشود، چون می‌دانند دشمن در صدد این است که با همه ابزار خود پیشرفت ما را متوقف کنند.

فرهاد رهبر با بیان اینکه دشمن نتوانسته پشرفت علمی کشور را متوقف کند، تاکید کرد: یپشرفت علمی به تنهایی کافی نیست ما در تولید علم و تولید مقاله پیشرفت خوبی داریم و رتیه های خوبی را به دست آورده ایم و این حاصل کار اساتید و دانشجویان است و به آن می بالیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نه تنها توانستیم پیشرفت علمی خود را رشدو سرعت دهیم و در همه عرصه های علمی از همه دنیا پیشی بگیریم بلکه توانستیم در تولید علم نافع پیشرفت کنیم و از این علم برای تولید ثروت و حل مسائل و مشکلات امروز جامعه استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بیشترین مشکل امروز جامعه فقر و محرومیت و بیکاری است، تاکید کرد: من بارها این را گفتم و تکرار می کنم سرزمین ایران یک سرزمین ثروتمندی است به جهت ذخایر زیرزمینی، سرزمین ایران سرزمین ثروتمندی به جهت داشتن جوانان باهوش و با علم است.

فرهاد رهبر با اشاره به دو ثروت سرمایه انسانی و سرمایه فیزیکی و ذخایر زیرزمینی خوبی که امروز کشور داراست، تاکید کرد: چرا علیرغم اینکه این دو ثروت را داریم ، مردم اما فقیرند؟ چرا محرومیت در اقصی نقاط کشور وجود دارد؟ دلیل آن این است که ما نتوانسته‌ایم از آنها بهره بگیریم و آنها را مدیریت کنیم.

وی افزود: علم نافع علمی است که بتواند مسائل جامعه را حل کرده و برای جامعه منفعت داشته باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز توقع مردم از تفکر بسیجی و جهادی این است که با دست خالی مانند زمان جنگ تحمیلی بتوان این دو ثروت را مدیریت کرد و این سرمایه را به منفعت اجتماعی تبدیل کرد و این به دست توانمند دانشمندان و اساتید بسیجی شدنی است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی هم به عنوان عضوی از این جمع می تواند در این عرصه همراه و هم پیمان بسیجیان کشور باشد.

فرهاد رهبر با اشاره به توقف علمی دنیا بدلیل فقدان سرمایه انسانی لازم ، گفت: کشورهای پیشرفته در دنیا امروز همه عوامل پیشرفت به جز سرمایه انسانی را دارا هستند، زمانی به بهانه آموزش و تحصیل جوانان ما را به سمت خود می کشاندند، اما ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی با ابتکار امام و آیت الله هاشمی رفسنجانی و حمایت رهبری این مشکل را حل کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به افول جمعیت دانشجویی کشور گفت: ما اکنون از دانشگاه نسل اول عبور کرده‌ایم و به فکر ایجاد دانشگاه نسل سوم هستیم. دانشگاه نسل اول به دنبال تولید کادر، نسل دوم به دنبال تولید علم و نسل سوم در پی ثروت است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از ایده نخبگان و تبدیل ایده به محصول فعال است و با بسیج علمی در این زمینه همکاری می‌کند. اگر ما همه با هم باشیم می‌توانیم نتایج موثری را بدست آوریم، به عقیده من در علم مرزی وجود ندارد باید بتوانیم با همکاری هم در جهت منویات رهبری برای پیشرفت علمی کشور تلاش کنیم.

فرهاد رهبر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می تواند با بسیج علمی و فناوری همه مقدمات همکاری را فراهم کند، علم به تنهایی و بدون ایمان ممکن است زیان آور و به یک عمل مخرب تبدیل شود . علم در کنار ایمان تبدیل به علم نافع می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای پیشرفت علمی کشور گفت :علم نافع علمی است که گرفتاری‌های مردم را برطرف کند و درعرصه علم و فناوری بسیجیان به عنوان فرماندهان عملیات طراحی کنند تا قله‌های هدف را فتح کنند.

کد خبر: 838028

وب گردی

وب گردی