ربیعی:  باید پژوهش‌های علمی محض به حوزه‌های کارآفرینی متصل شود

چهارمین نمایشگاه زیست فناوری با حضور وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در مصلی تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در آیین برگزاری این نمایشگاه وزیر تعاون و کار رفاه اجتماعی گفت: امروز از نگاه فناورانه در حوزه‌های علوم زیستی در رتبه اول منطقه و چهارم آسیا قرار داریم که در دولت یازدهم رتبه ایران در جهان به 14 ارتقاء یافته است.


او افزود: باید با برخی از سیاست گذاری ها و اتصالات، در حوزه پژوهشی ظرفیت را افزایش دهیم. همچنین لازم است نقش بیوتکنولوژی در GDP ارتقاء یابد.


ربیعی ادامه داد: در حوزه کشاورزی با افزایش بهره‌وری قطعاً می توان درآمدها را افزایش داد و به کاهش فقر کمک کرد. مثلاً کشت گیاهان مطابق با شوری آب که در خوزستان آغاز شده است یا پرورش انواع آبزیان در آب‌های شور نمونه‌هایی از کاربرد دانش و نوآوری در حوزه‌های زیستی هستند که با توجه به بحران و نیاز داخلی در حوزه آب، دانش متخصصان در این زمینه کمک شایانی کرده است.


وزیر کار افزود: نیازمند ابزارهای جدید پژوهشی هستیم و نباید به آزمایشات جزءگرایانه چون در زیست فناوری رشد کافی نداشتیم و در فرآیندهای نوآوری سهم علم بیشتر از اشتغال و اقتصاد است. پس لازم است دانایی در این حوزه و حوزه کسب و کار تکذیب شود.


ربیعی تصریح کرد: باید پژوهش‌های علمی محض را به حوزه‌های کارآفرینی متصل کرد که این کار باعث جهش در رتبه‌های کشور در مقیاس جهانی می‌شود.


او گفت: لازم است به اقتصادی کردن زیست و فناوری با سیاست های مناسب پرداخته شود چرا که خود زیست فناوری حاصل اتصال بین رشته‌ای بوده است و باید با نوآوری‌های جدید اتصال یابد.

403

کد خبر: 838040

وب گردی

وب گردی