تولید داروی ضد کبد چرب و دسر گیاهی

معاون پژوهشی و فن‌آوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل از تولید لامپ کم مصرف، داروی ضد کبد چرب، دربهای ضدسرقت و دسر گیاهی در این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد ضعیفی زاده معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: این دانشگاه با امکانات داخل و تجمیع علم خرد و هم افزایی مجموعه پتانسیل های مبتنی بر توان داخلی راه اندازی شده و ثمره آن پرورش نیروی کارآمد در سطح کشور و استفاده از توان این نیروها در رفع نیازمندی های علمی کشور است.

وی ادامه داد: تفکر و دیدگاه کلی نگری و استفاده از امکانات پژوهشی از اولویت های اول دانشگاه آزاد اسلامی بوده و ایجاد سامانه همکار آزمایشگاه های همکار آزاد (ساها) دلیلی بر این تفکر است که این موضوع در سایر بخش های دانشگاه نیز به چشم می خورد.

معاون پژوهشی و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل تصریح کرد: حضور دانشگاه آزاد اسلامی در مجامع بین المللی، چاپ مقالات در مجلات با ضریب تاثیر بالا، ارجاع بیشتر، ثبت فن آوری و اختراع، حضور در سیستم ها و ادارات دولتی با اجرای طرح های برون دانشگاهی به منظور رفع مشکل و حمایت و هدایت نیروها و صاحبان ایده و پژوهش آن در مراکز تحقیقات و مراکز رشد از فعالیت های جهت مندی است که می تواند اهداف و چشم انداز این نهاد بزرگ علمی را توجیه کند.

ضعیفی زاده گفت: از مهم ترین یافته‌های واحدهای استان اردبیل می توان به ساخت کیت‌های تشخیص طبیعی، ساخت و دستیابی به دانش فنی تولید شیر عسل، اخذ مجوزهایی برای آزمایشگاه‌های بتن و کشاورزی به عنوان همکار استاندارد، ایجاد آزمایشگاه‌های مرکزی، راه‌اندازی مزرعه تولیدی، ساخت کنتورهای ضد سرقت، اجرای پروژه آبیاری مزارع مکانیزه با منابع دولتی، موفقیت چشم گیری در رشته جدید از علوم در زمینه Nutrogenomics از جمله منابع ضد سرطان، تولید لامپ کم مصرف، داروی ضد کبد چرب، دربهای ضد سرقت، دسر گیاهی و... اشاره کرد.

وی افزود: یکی دیگر از کارهای بسیار ارزشمند دانشگاه ایجاد سامانه آزمایشگاهی ساها است که در استان تا به حال 111 آزمایشگاه و کارگاه و تعداد 1716 دستگاه و تجهیزات آزمایشگاهی در این سامانه ثبت شده است و در زمینه های آنالیز مواد، صنایع، بتن، مکانیک، بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، کشاورزی و... ارائه می شود و اخذ امتیاز استاندارد سه آزمایشگاه از دستاوردهای این حرکت بود.

کد خبر: 838068

وب گردی

وب گردی